A szakértők úgy látják, hogy különösen a kereskedők kerülhetnek nehéz helyzetbe: itt 30 ezer ember veszítheti el az állását azután, hogy a roncsprémium akció - amelynek keretében 2500 euró támogatást kap az, aki régi autóját új, környezetbarát járműre cseréli le - a tervek szerint a jövő év elején befejeződik.
Előzőleg más elemzők is hasonló következtetésre jutottak: a Calyon Bank szerint az európai autógyártók számára a válság előtti keresleti szint elérésére 2014-ig nincs is esély, sőt az is lehet, hogy a válság előtti idők már sohasem térnek vissza. A méretgazdaságosság minden korábbinál jobban felértékelődik a jövőben, és az ágazat jövedelmezősége csak akkor biztosítható, ha a gyártók jelentős hatékonyságnövelést és kiadáscsökkentést hajtanak végre. Ezek a fejlesztések azonban éppen az enyhe felívelés korában érnek majd be, és emiatt rendkívül nehéz lesz elfogadtatni őket a szakszervezetekkel.
MTI/Menedzsment Fórum