TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
MTI

A Boeing 737 MAX vezérlő szoftverének hibája és a pilóták nem megfelelő felkészültsége is hozzájárult az indonéz légitársaság múlt évi katasztrófájához.

Az indonéz nyomozók végső jelentésükben ajánlásokat fogalmaztak meg a Boeing, a Lion Air légitársaság, az amerikai repülésügyi hatóság (FAA) és más ügynökségek számára. A jelentés készítői bírálták a repülőgép átesésvédelmi rendszerét (MCAS), amely automatikusan lenyomta a gép orrát, és a pilóták így szinte elvesztették az irányítást a gép felett. A jelentés kitért továbbá arra is, hogy nem volt elégséges a pilóták közti kommunikáció és a gép kézi vezérlésekor is hiányosságokat állapítottak meg.

A járat teljesítése közben az első tiszt nem tudta, melyik ellenőrző listát kell megkeresnie a kezelési útmutatóban, és azokat a feladatokat sem tudta elvégezni, amelyeket fejből kellett volna tudnia. Vele kapcsolatban a jelentés megjegyezte, hogy a képzések során is gyengén teljesített. A kapitány - aki a jelentés szerint influenzás volt - nem tájékoztatta megfelelően az első tisztet, amikor átadta neki az irányítást. Az első tiszt közölte a kapitánnyal, hogy eredetileg nem volt beosztva az érintett járatra, hajnali 4-kor hívták be dolgozni.

A Lion Airnek a hatóság szerint ideiglenesen ki kellett volna vonnia a gépet a forgalomból a korábbi járatok teljesítése után talált műszaki hibák miatt. A vizsgálat azt is kiderítette, hogy a balesetben érintett gép szerviznaplójából 31 oldal hiányzott.

Nurcahyo Utomo légi baleseteket vizsgáló indonéz nyomozó sajtótájékoztatóján azt mondta: a balesetet események láncolata okozta, ezek közül nem lehet egyetlen fő okot kiemelni. A vizsgálatok alapján kilenc különböző dolog járult hozzá a balesethez, ha ezek közül akár csak egy nem áll fenn, akkor elképzelhető, hogy a katasztrófa nem következik be - mondta a nyomozó.

A Boeing a jelentésre reagálva az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, folyamatosan dolgoznak a 737 MAX repülésirányító rendszerének javításán és a képzési anyagok frissítésén.

A társaság a napokban hozta nyilvánosságra harmadik negyedéves pénzügyi jelentését, amelyben jelentősen csökkenő profitról számoltak be. Az év első kilenc hónapjában a cég üzemi eredménye 97 százalékkal, 229 millióra, az adózott nyeresége pedig 95 százalékkal, 374 millió dollárra zuhant.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.