3p
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


			
		
mfor.hu

A Kopaszi-gátig, vagy ha úgy nézzük, a szép hátszéllel épülő BudaPartig viszik el a fonódó villamost - az állam el is kezdi a tervezést.

Szép gesztus a budapestieknek - és a Kopaszi-gátnál építkező ingatlanberuházónak

A Kormány a  Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében, összhangban a  Magyarország Kormánya és Budapest Főváros Önkormányzata közötti együttműködési megállapodásban meghatározott feladatok végrehajtásával, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa javaslata alapján, a kiemelt budapesti közösségi fejlesztések megvalósítása érdekében egyetért azzal, hogy a  közösségi közlekedés szempontjából jelenleg gyengén ellátott, de lendületesen fejlődő dél-budai térség közösségi közlekedési feltételeinek javítása érdekében

a Budai fonódó villamoshálózat fejlesztésének II. üteme előkészítéseként a  Szent Gellért tér – Műegyetem rakpart – Pázmány Péter sétány – Dombóvári út útvonalon mintegy 2,8 km hosszon, középen vezetett, a közúti forgalomtól elválasztott új kétvágányú villamosvonal megtervezése állami fejlesztésként valósuljon meg

- derül ki a csütörtökön megjelent Magyar Közlönyből.

Ezzel gyakorlatilag a Kopaszi-gátig vinnék el a budai fonódót - ahol egyébként a NER-hez köthető legnagyobb modern lakótelep és irodanegyed, a BudaPart is épül.

MTI Fotó: Máthé ZoltánMTI Fotó: Máthé Zoltán

A kormányhatározatból kiderül: 

  • legalább 1200 méter hosszúságban füves pályát kell tervezni, 
  • el kell érni a Műegyetem rakpart Szent Gellért tér – Bertalan Lajos utca közötti szakaszának közúti forgalomcsillapítását, 
  • miközben biztosítani kell a budai felső rakparti Duna-part akadálytalan, közvetlen vonalú gyalogos-kerékpáros végigjárhatóságát, 

mindezt a tervezett Nádorkert megállóhely térségében a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésére irányuló projekttel összhangban.

A miniszter urak adjanak 355 milliót, és nézzék meg, Brüsszel mit fizetne ki a beruházásból

A kormány azt szeretné, hogy a beruházás megtervezése a  Budapest és a  fővárosi agglomeráció fejlesztésének felelősségi körében eljáró Miniszterelnökséget vezető miniszter (tehát Gulyás Gergely) irányításával, a  lehetséges leggyorsabb ütemezéssel valósuljon meg. A tervezést a BFK Budapest Fejlesztési Központ végzi a BKK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) bevonásával.

Gulyás Gergelynek most be kell szereznie (térítésmentesen) az eddig elkészült terveket és dokumentációt Karácsony Gergely főpolgármestertől, Varga Mihály pénzügyminiszternek pedig elő kell teremtenie 355 millió 777 ezer 800 forintot a projektre. 

Gulyás Gergely és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter emellett a miniszterelnök utasítása alapján megvizsgálják, hogy a 2021-2027 közötti uniós költségvetésből is meg lehet-e valósítani a budai fonódó villamos meghosszabbítását.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.