Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója az Indexnek beszélt többek közt arról is, hogy hogyan élte meg az elmúlt időszakot és a kedvezőtlen gazdasági környezetet az üdítőpiaci vállalat.
Az interjúból kiderült, hogy a Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalatot megcsapta a kedvezőtlen gazdasági környezet szele, ez pedig a termékek áraiban is megmutatkozik. Békefi László így fogalmazott:
emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult. Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt. Nekünk is megugrottak a rezsiköltségeink: nagyjából kétszer annyit fizetünk most, mint egy évvel korábban.
Az ügyvezető szavaiból kiderült az is, hogy vannak olyan tételek, amely beszerzését nem tudják Magyarországon megoldani, az üdítőitalok előállításához szükséges szirupot például a The Coca-Cola Companytól vásárolják.
Mindezek fényében az áremelés nem elkerülhető Békefi elmondása szerint. Annak mértékével kapcsolatban elmondta, hogy a szénsavas üdítőitalok nagyjából 26 százalékkal kerülnek most többe, mint egy éve.
(Index)