3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gépjárművek esetében azok hibátlan üzemeléséről akár a szív és lélek metaforát is használhatjuk. Ezek jelenthetik akár a motort és az üzemanyagot is, hiszen e kettő megléte és jó állapota, minősége elengedhetetlenül szükséges. Kezdő autósként is nyilvánvalóan feltűnik, amikor valamilyen hibából adódóan ez a rendszer már nem üzemel tökéletesen. A további bajok elkerülése érdekében ezzel mielőbb forduljunk szakszervizhez!

Jellemző tünetek

Az üzemanyag-befecskendező rendszer meghibásodásának első tünete az, amikor a gépjármű nehezen indul. Jellemzően ennek az oka a magas résolajveszteség. Ennek hátterében az injektor vagy a nagynyomású szivattyú hibája állhat. A gyorsításkor erőtlen gépkocsik is erre utalnak, hiszen a nem megfelelő mennyiségű üzemanyag-szállítás következtében a végeredmény kiszámíthatatlan. Ugyanis a porlasztók nem tudják folyamatot véghezvinni. A motor egyenetlen járása, úgynevezett dadogása is jelezheti ezt a problémát. Ilyenkor az injektorok egy vagy több darabja nem képes az üzemanyag mennyiségét a kellő mértékben adagolni. Vagy túl keveset vagy túl sokat injektálnak a rendszerbe, amit a vezérlőegység nem képes korrigálni.

Amennyiben csak egy injektor romlott el, ugyanez a helyzet. Átmenetileg egy másik befecskendező képes a szerepét átvenni, de az összkép egyre romlani fog, ugyanis az injektorok nagyobb terhelésnek vannak így kitéve, és ennek következtében élettartamuk is rövidebb lesz.

Javítási alternatívák

A Common Rail befecskendezők esetén a rendszer tesztelése után annak tisztítására, felújítására vagy egyes elemeinek cseréjére is szükség lehet. Ezt minden esetben a rendszer és az elemeinek állapota határozza meg.
Legköltséghatékonyabb megoldás ezek felújítása, melynek során a csúcs, tömítések és szelep cseréit végzik el. Már ilyen munkálatok esetén is a gépkocsi komputerét újra kell kalibrálni egy úgynevezett IMA kód segítségével. A legtöbb autószerelő ezt ingyen el is végzi.

A rendszer javítását kizárólag gyári alkatrészekkel szabad elvégeztetni, továbbá a bevizsgálásról mérési jegyzőkönyvnek kell készülnie, amelyet érdemes a gépjármű irataival megtartani. Ez jól jöhet majd a számla mellett a szervizre vonatkozó garancia érvényesítésekor, amennyiben szükség van rá.

Javítási költségek

Talán kijelenthetjük, hogy ez mindenki számára a legmeghatározóbb pont. Illetve azt is szeretjük, ha a végösszeggel már a munka megkezdésekor tisztában vagyunk. A gépjármű befecskendező rendszeréről beszélünk, talán azt is mondhatjuk, hogy ez a szíve. Egy ilyen meghatározó szerv kezelését mégsem bízhatjuk akárkire.

A Tamorin Kft. műhelyében jó kezekben lesz autója! További előny, hogy az ország teljes területét lefedő futárszolgálat áll a cég rendelkezésére, amelynek köszönhetően a bajba jutott autósok akár otthonukban vagy autószerelőjüknél is átvehetik a felújított szívet, amelynek köszönhetően az autó újra futni fog.
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!