1p

Meglehetősen borús állásfoglalást adott ki a Magyar Tudományos Akadémia a magyar közoktatás helyzetéről, amely szerintük szoros összefüggésben áll azzal, hogy a pedagógusi pálya anyagi megbecsültsége siralmas.

Állásfoglalást adott ki a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottsága a pedagógusok anyagi megbecsüléséről, amelyben leszögezik: a mérések szerint egyre romlanak a magyar diákok eredményei, nem csökken az iskolát korán, végzettség nélkül elhagyók száma. Aggasztónak tartják, hogy diákjaink problémamegoldó képességének szintje már a fejletlen országokéhoz közelít, idézte a jelentést a hvg.hu.

Megjegyzik, a közoktatás eredményességének legfőbb meghatározó tényezője a pedagógus, és amint azt számos tény mutatja, a magyarországi pedagógusok helyzete különösképpen nehéz. Az állásfoglalás szerint a legsúlyosabb probléma a témában, hogy mind kevesebb tehetséges fiatal választja a pedagógus-hivatást, és „gyors beavatkozás nélkül a helyzet hamarosan kezelhetetlenné válik”. Persze ok-okozati összefüggésként nem felejtik el jelezni, hogy az utóbbi időszakban a pályakezdő tanárok jövedelme nem elegendő az értelmiségi életfeltételek biztosításához sem.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!