Új érkező tűnt fel a 44. héten az RTL műsorán, a visszatérő ’Házasodna a gazda’ pedig rögtön igen stabil teljesítménnyel nyitott, a teljes lakosság körében elért 486 ezres átlagnézettség teljesen rendben van. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49-es korcsoportot kevésbé hozták lázba Kevin és Gergő gazda, valamint potenciális feleségeik kalandjai, a szegmensben 160 ezer körüli átlagos nézettséggel, és 15 százalék feletti közönségaránnyal nyitott.
A csatorna programjának második felét a fináléhoz vészesen közeledő ’Survivor – A generációk harca’ töltötte ki ismételten, a túlélőshow a héten viszont már a 300 ezres átlagnézettséget sem tudta hozni, és a fiatalabbak körében elért 106 ezres nézettség, és 11,5 százalékos közönségarány is kifejezetten gyenge teljesítmény.
Maradt a biztos recept a TV2-n
A csatornának addig biztosan nem kell hétköznapi számai miatt aggódnia, ameddig kitart az Ázsia Expressz, a hagyományosan elképesztően népszerű celebes utazóműsor most éppen Mexikóban kalandozik – ezt átlagosan 668 ezren követték minden este. Az Ázsia Expressz a 18-49 évesek körében is szépen teljesített, a szegmensben elért 197 ezres nézőszám és 19 százalékos közönségarány nem ad okot a panaszra.
A hétköznapi vetélkedők, celebműsorok és párkeresők is kiemelkedik a ’A nagy ő – The Bachelor’, amelyben idén Jákob Zoltán üzletember kereste élete párját, a rendkívül jól eltalált trashrealityt pedig a közönség is szereti: a hétköznapokon 458 ezres nézettséget tudott felmutatni, a kiemelt kereskedelmi korcsoportban pedig 140 ezres nézőszámot és 19 százalék feletti közönségarányt hozott.
Hányan nézték a sportműsorokat?
A héten nem volt hiány sporteseményekből, három sportágból összesen öt különböző megmérettetés fért fel a legnézettebbek listájára:
- a Forma-1 brazil nagydíján ismételten Max Verstappen nyert, az idén verhetetlen holland pilóta újabb győzelmét 334 ezren nézték élőben.
- a Ferencváros a Kecskemétnél vendégeskedett a magyar bajnoki keretében, itt a hazaiak győztek 1-2-re. Mindezt 258 ezer néző követte élőben.
- a Mol Magyar Kupa keretében a Fradi a Puskás Akadémiával csapott össze, a több mint 120 perces mérkőzés végén 4-3-as győzelmet aratva – erre 218 ezren voltak kíváncsiak.
- Szoboszlai Dominik sem maradt feladat nélkül, hiszen az angol bajnoki keretében a Liverpool a Luton csapatával mérkőzött meg: a magyar középpályás nem játszott különösebben jól, így talán nem meglepő, hogy a végeredmény egy 1-1-es döntetlen lett. A képernyők előtt 163 ezren követték mindezt.
- végül akadt egy kézilabdameccs is a legnézettebbek között, a magyar férfi válogatott Lengyelország csapatával találkozott egy felkészülési mérkőzésen, a 36-26-os győzelmet 147 ezren követték a képernyők előtt.
Nagy durranásokat hozott a hétvége
A kereskedelmi csatornák a hétvége mindkét napjára egészestés műsorokkal készültek, a szombati összecsapásban a The Voice 393 ezres nézőszámával kikapott a párhuzamosan futó Dancing With The Stars 839 ezer nézőjétől – a heti győzelmet azonban ezúttal nem sikerült megszereznie a celebtáncos műsornak.
Az igazi érdekességeket azonban a vasárnap tartogatta, ugyanis beigazolódott, amit sejteni lehetett: a szintén külföldről honosított, a 2000-es évek elején néhányszor már sikeresen megfuttatott, akkor egyébként elképesztően népszerű Sztárbox továbbra is telitalálat az RTL részéről. A 814 ezres nézettség a hét második eredménye a teljes lakosság körében, míg
a kiemelt kereskedelmi korcsoportban elért 432 ezres nézőszám, és brutális, 32,8 százalékos közönségarány toronymagasan a hét legjobbja volt.
A TV2 kicsit variálta vasárnapi programját, hiszen ’A nagy ő – The Bachelor’ finálézott vasárnap este, a Jákob Zoltán Bettit választotta: mindezt 888 ezren nézték, ezzel pedig a hét legnézettebb műsora lett a társkereső utolsó adása. A ’Sztárban sztár leszek!’ mindeközben hosszú idő óta először nem tudta megnyerni a vasárnapi csatát, és 753 ezres közönségével lemaradt a másik két vasárnapi szuperprodukció mögött.
Így alakult a hét
Elsősorban a Survivor gyengélkedésének köszönhető az, hogy hiába teljesített kiugróan jól a Sztárbox a kiemelt kereskedelmi korcsoportban, a heti győzelem összességében így is a TV2-nek jutott. Számszerűsítve mindez azt jelenti, hogy a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában tehát a TV2 vitte el a pálmát, és 18 százalékával megelőzte az RTL által elért 16,3 százalékot.