5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Beindult az őszi hajrá a műsortervekben. Elképesztően erősen kezdett az RTL nagy visszatérője, míg úgy tűnik, hogy a TV2 újonca a török drámasorozatokkal sem tud versenyezni.

A 42. héten sok szempontból is felborult az eddigi relatív nyugalom a nagy kereskedelmi csatornák hétköznapi adásában, hiszen egy teljesen új és egy régi-új széria is visszatért hétfőtől a képernyőkre. Anélkül, hogy túl sokat árulnánk el: úgy tűnik, hogy az RTL ismételten belenyúlt a tutiba.

A korábbi hetekkel ellentétben mostanra a TV2 esetében is két műsor osztozkodik az esti sávon, először az Ázsia Expressz, majd az újonc Párharc kerül a tévékre, míg az RTL-en a Keresztanyut a ’Celeb vagyok, ments ki innen!’ követi. De nézzük, hogyan alakult a szériák harca hétköznap.

A Makkosszállás csempészhálózatát és Róza mama kalandjait felvonultató Keresztanyu továbbra is 15 százalék körüli közönségarányt tud felmutatni a kereskedelmi szempontból legfontosabb, 18-49 éves korosztályban, míg legerősebb, pénteki napján 18,3 százalékot tudott. A korábban 17-18 százalékos közönségarányt tartósan hozni tudó sorozat esetében a visszaesést minden bizonnyal az okozza, hogy egy időben fut a TV2 Ázsia Expresszével.

A műsorsáv második felére azonban hétfőn beérkezett a ’Celeb vagyok, ments ki innen!’, az új évadát megkezdő realitynek vetélytársát a hétköznapokon egyedül saját maga jelenti, hiszen a széria nemcsak, hogy megnyerte a hétköznapi versenyt a 18-49 évesek figyelméért, hanem a toplista első négy helyét is megszerezték adásai.

A dzsungelreality hétfői, nyitóepizódja pedig tényleg egészen brutális számokat hozott: 29,6 százalékos közönségarányt és 313 ezer nézőt a korcsoportban – ennél a héten egyedül az X-Faktor tudott jobbat.

Van miért mosolyogni: elképesztően erősen indult a 'Celeb vagyok, ments ki innen!' Fotó: RTL Médiatár
Van miért mosolyogni: elképesztően erősen indult a 'Celeb vagyok, ments ki innen!' Fotó: RTL Médiatár

A kutya sem kíváncsi a TV2 újoncára?

Továbbra is stabilan jól teljesít a mások mellett Gáspár Győzőt és Beát felvonultató Ázsia Expressz, az utazgatós celebreality minden napon 20 százalék feletti közönségarányt tudott a 18-49 éves korosztályban, míg legerősebb, szerdai napján 22,7 százalékra futotta. A széria továbbra is igen jól pörög a bulvársajtóban, a héten Gáspár Győző sírva fakadása, és Gelencsér Tímea szépségkirálynő, valamit barátnője, Balogh Szimi távozása adta a témát.

A műsorsáv második felét az új vetélkedő, a Párharc kapta meg a TV2-től, a Stohl András vezetésével, szereplőként pedig például Kulcsár Edinával és G.w.M-el, valamint Gáspár Evelinnel és párjával érkező széria hétfőn kezdte meg első évadát. Az eredmény egyelőre – hogy erősebben ne fogalmazzunk – várakozáson aluli. A Párharc legerősebb, nyitónapján is csak 14,4 százalékos közönségarányt tudott a korcsoportban, míg más napjain ezt már nem tudta megközelíteni, és nagyon csúnyán kikapott a műsorsávban párhuzamosan futó ’Celeb vagyok, ments ki innen!’-től.

A gyengén nyitó Párharc miatt most mindenképpen fájhat tehát a TV2 feje, különösen, mivel az új műsor a teljes lakosság körében csak még rosszabbul teljesít. Míg a vetélytárs ’Celeb vagyok…’ 665 ezres nézőszámot is tudott,

addig a Párharc legerősebb heti epizódja 387 ezer embert a képernyők elé ültetve kikapott a ’Remények földje’ és az ’Összetört szívek’ török drámasorozatoktól is.

Hogy alakult a hétvége?

A 18-49 éves korcsoportban az élen nem történt változás, az X-Faktor első élőshow-ja hozta a kötelezőt, és 33,1 százalékos közönségaránnyal megnyerte a hetet. Ami viszont sokkal érdekesebb, az az, hogy a zsűriben Tóth Gabit és Majkát is felvonultató ’Sztárban sztár leszek!’ kikapott mind közönségarányban, mind nézőszámban a korosztályban a ’Celeb vagyok…’ hétfői nyitóadásától, ugyanis a TV2 műsora szokatlanul gyenge, 23,6 százalékos közönségarányt tudott hozni, 305 ezer nézővel.

A TV2-s szuperprodukció gyengébb szereplése azonban nem indokolatlan: ugyanis az RTL-nél jelenlegi heti hétszer jelentkezik a dzsungelreality, és a Sztárban sztár riválisaként futtatott epizód is 17,3 százalékos közönségarányt hozott, 222 ezer nézővel.

Ezzel együtt azért a ’Sztárban sztár leszek!’-et temetni semmiképpen sem kell: a bejelentés szerint következő évadra biztosan visszatérő műsor, az idősebb nézőket is magába foglaló, teljes lakosságot mérő statisztikában simán nyerte a hetet: a 911 ezres nézőszámnak és a 10,7 százalékos nézettségi aránynak nem akadt párja. Sőt, a teljes lakosság tekintetében az X-Faktor a TV2 celebtáncos műsorától, a ’Dancing With The Stars’-tól is kikapott: a szombati adás 745 ezer nézőt érdekelt, szemben az RTL-es rivális 704 ezer nézőjével.

Ilyen volt a 42. hét

Bár a teljes lakosság körében még mindig fölényben van a TV2, elsősorban a hétvégi műsorok, valamint a Tények által stabilan hozott 600 ezer fölötti nézőszám miatt, a csatorna a 18-49-es, a kereskedelmi szempontból igazán fontos korcsoportban nem tudja tartani a lépést az RTL-el, így a libikóka 17,5-20,1 arányban az RTL javára billent a héten. Az nyilvánvaló, hogy egy hét után még korai bukásnak nevezni a Párharcot, ha azonban a széria továbbra sem talál magára, nem lennénk meglepve, hogyha a TV2 egy erősebb versenytársat keres a ’Celeb vagyok, ments ki innen!’ ellen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!