2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magas infláció hatására csökkenő reálbérek mellett a használt autók iránti keresletet visszafogja a hitelezés magas kamatszintje is.

A használtautó-import havi volumene egyelőre továbbra sem tudott visszatérni a 10 ezer feletti tartományba, aminek több oka is van – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – A magas infláció hatására csökkenő reálbérek mellett a keresletet visszafogja a hitelezés magas kamatszintje is. Ráadásul a behozatal forrásának számító országokban is emelkedett a használt autók ára, és ezt a hatást a forint jelenleg kedvezőnek mondható árfolyama sem tudta ellensúlyozni.”

Az import jelentősebb kiugrására a második félévben sincsen sok esély. Ugyanakkor kedvező irányú folyamatok hatására lassú visszatérés kezdődhet a korábbi szintekhez. Az infláció előrejelzett visszaesése nyomán ismét pozitív reálbérekkel és kedvezőbb kamatszintekkel számolhatunk, ami elősegítheti azt, hogy a használtimport újra tartósabban is a havi 10 ezer feletti tartományba térjen vissza.

A 2023 első félévében behozott használt személyautók több mint harminc százalékát három márka: a Volkswagen (12,6 százalék), az Opel (9,1 százalék) és a Ford (9 százalék) gyártmányai teszik ki. A fenti márkákat az Audi, a Mercedes és a BMW követte a listán. A Toyota a tavalyi negyedik helyéről mostanra a hetedik helyre csúszott vissza. 

A vásárlók továbbra is a korábbinál nagyobb mértékben választanak inkább a hazai használtautó-kínálatból. Fotó: Pixabay
A vásárlók továbbra is a korábbinál nagyobb mértékben választanak inkább a hazai használtautó-kínálatból. Fotó: Pixabay

A használtautó-import mennyisége az év első félévében összesen 53 524 volt, ami 22 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 68 969-es értéktől. Ugyanebben az időszakban a hazai autópark másik utánpótlási forrásának számító újautó-eladások száma 57 559 volt, ami alig néhány tized százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 57 408-as mennyiséget.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!