Változott a program az RTL háza táján, hiszen a múlt héten véget ért Activity helyére egy új versenyző érkezett az esti műsorsáv első felébe: a ’Celebrandi’ lényegében egy társkereső show hírességeknek. A széria egyelőre egyáltalán nem hozta lázba a közönséget, és a legelső epizódja is csak 300 ezer nézőig jutott a teljes lakosság körében, míg az átlagos nézettség 270 ezer körül alakult.
A Celebrandi a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban valamivel jobban teljesített, itt 12 százalék körüli közönségarányig jutott, 97 ezer körüli átlagos nézőszám mellett.
A csatorna a társkereső után az ’A mi kis falunk’ ismétléseit küldte harcba, a saját gyártású sorozat epizódjai 320 ezer embert vonzottak a képernyők elé, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban a közönségarány 17 százalék felett alakult, átlagosan 140 ezer néző mellett.
Nincs oka panaszra a TV2-nek
A TV2 mostanában nem próbálkozik új műsorokkal, és főleg csak ismétlésekkel operál – igaz, ezek egyáltalán nem teljesítenek gyengén. A Szerencsekerék a héten 670 ezres átlagos nézettséget tudott felmutatni a teljes lakosság körében, amely, bár a győzelemre nem volt elég a héten, így is szép eredmény. A vetélkedő hagyományosan jól fut a fiatalabb korcsoportban is, 16 százalékos közönségarány mellett átlagosan 130 ezren ültek a szegmensből a képernyők előtt.
A csatorna esti idősávjának második felében az ’A hegyi doktor – Újra rendel’ osztrák-német sorozat érkezett, a Magyarországon már korábban nagy népszerűséggel futó széria epizódjait átlagosan 463 ezren követték a képernyőkön, ez újabb gyengülés az előző hetek eredményéhez képest.
Váratlan győzteseket hozott a hét
A teljes lakosság körében a Szerencsekerék jó teljesítménye ezúttal nem volt elég a győzelemre, hiszen a hét legnézettebb műsora a kedd esti Tények volt, kereken 700 ezren ültek a képernyők előtt. A TV2 Play-en elérhető program szerint egyebek mellett a rodoszi erdőtüzek és egy gyilkosság híre hozta ennyire lázba a nézőket.
Meglepetés született a 18-49-es korcsoportban is, a fiatalabbakat ugyanis a héten a Forma-1 érdekelte a leginkább: a Belgiumban rendezett nagydíjon Max Verstappen győzedelmeskedett, a szegmensben pedig ez lett a legnézettebb műsor, 26,4 százalékos közönségarány és 175 ezer néző mellett. A futam egyébként a teljes lakosság körében 496 ezres nézettséget ért el.
Sportesemények
Vasárnap véget ért a vizes világbajnokság a japán Fukuokában, több érem is jutott a magyar versenyzőknek. A legnagyobb érdeklődést a hazai érdekeltségű programok közül nem nagy meglepetésre a rendkívül szoros meccsen, tíz év után újra világbajnoki címet nyert férfi vízilabda-válogatott váltotta ki, kereken 300 ezren szurkoltak a képernyők előtt.
A 30. héten egy nemzetközi focimeccset is rendeztek, a Ferencváros az UEFA Konferencia Liga selejtezőjében könnyedén, 4-0-ra verte az ír Shamrock Rovers csapatát. A mérkőzést 260 ezren követték a képernyőkön.
Így alakult a hétvége
A nyári tévés uborkaszezonra jellemző az, hogy a hétvégék nem tartogatnak nagy izgalmakat, hiszen egyik csatorna sem futtat saját vetélkedőt, tehetségkutatót, vagy sorozatot a két pihenőnapon. Ennek köszönhetően igazából csak azon múlik a hétvégi győztes, hogy hol választanak sikeresebben filmet.
Szombat este az RTL-en adott ’Alfa’ 182 ezer nézőjével kikapott a párhuzamosan futtatott ’James Bond: Halj meg máskor!’ 244 ezres közönségétől. Vasárnap összességében az RTL örülhetett, hiszen a német autópályarendőrös ’Cobra 11’ 297 ezres nézettségével nyerte a napot, megelőzve a TV2-n adott ’Titanic’ 275 ezres nézőszámát.
Az RTL felé billent a mérleg nyelve
Hiába kezdett rendkívül gyengén a ’Celebrandi’, hála többek között az ’A mi kis falunk’ által hozott stabil közönségarányoknak, a heti győzelem a csatornának jutott így is. Azaz a 18-49 évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában az RTL vitte el a pálmát, és 12,7 százalékával megelőzte a TV2 által elért 12 százalékot.