4p

A 30. hét nézettségi adataiban egy focimeccs, egy Forma-1-es futam, és egy új műsor is feltűnt – változó eredménnyel.

Változott a program az RTL háza táján, hiszen a múlt héten véget ért Activity helyére egy új versenyző érkezett az esti műsorsáv első felébe: a ’Celebrandi’ lényegében egy társkereső show hírességeknek. A széria egyelőre egyáltalán nem hozta lázba a közönséget, és a legelső epizódja is csak 300 ezer nézőig jutott a teljes lakosság körében, míg az átlagos nézettség 270 ezer körül alakult.

A Celebrandi a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban valamivel jobban teljesített, itt 12 százalék körüli közönségarányig jutott, 97 ezer körüli átlagos nézőszám mellett.

A csatorna a társkereső után az ’A mi kis falunk’ ismétléseit küldte harcba, a saját gyártású sorozat epizódjai 320 ezer embert vonzottak a képernyők elé, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban a közönségarány 17 százalék felett alakult, átlagosan 140 ezer néző mellett.

Elindult a Celebrandi. Fotó: RTL Sajtóklub
Elindult a Celebrandi. Fotó: RTL Sajtóklub

Nincs oka panaszra a TV2-nek

A TV2 mostanában nem próbálkozik új műsorokkal, és főleg csak ismétlésekkel operál – igaz, ezek egyáltalán nem teljesítenek gyengén. A Szerencsekerék a héten 670 ezres átlagos nézettséget tudott felmutatni a teljes lakosság körében, amely, bár a győzelemre nem volt elég a héten, így is szép eredmény. A vetélkedő hagyományosan jól fut a fiatalabb korcsoportban is, 16 százalékos közönségarány mellett átlagosan 130 ezren ültek a szegmensből a képernyők előtt.

A csatorna esti idősávjának második felében az ’A hegyi doktor – Újra rendel’ osztrák-német sorozat érkezett, a Magyarországon már korábban nagy népszerűséggel futó széria epizódjait átlagosan 463 ezren követték a képernyőkön, ez újabb gyengülés az előző hetek eredményéhez képest.

Váratlan győzteseket hozott a hét

A teljes lakosság körében a Szerencsekerék jó teljesítménye ezúttal nem volt elég a győzelemre, hiszen a hét legnézettebb műsora a kedd esti Tények volt, kereken 700 ezren ültek a képernyők előtt. A TV2 Play-en elérhető program szerint egyebek mellett a rodoszi erdőtüzek és egy gyilkosság híre hozta ennyire lázba a nézőket.

Meglepetés született a 18-49-es korcsoportban is, a fiatalabbakat ugyanis a héten a Forma-1 érdekelte a leginkább: a Belgiumban rendezett nagydíjon Max Verstappen győzedelmeskedett, a szegmensben pedig ez lett a legnézettebb műsor, 26,4 százalékos közönségarány és 175 ezer néző mellett. A futam egyébként a teljes lakosság körében 496 ezres nézettséget ért el.

Sportesemények

Vasárnap véget ért a vizes világbajnokság a japán Fukuokában, több érem is jutott a magyar versenyzőknek. A legnagyobb érdeklődést a hazai érdekeltségű programok közül nem nagy meglepetésre a rendkívül szoros meccsen, tíz év után újra világbajnoki címet nyert férfi vízilabda-válogatott váltotta ki, kereken 300 ezren szurkoltak a képernyők előtt.

A 30. héten egy nemzetközi focimeccset is rendeztek, a Ferencváros az UEFA Konferencia Liga selejtezőjében könnyedén, 4-0-ra verte az ír Shamrock Rovers csapatát. A mérkőzést 260 ezren követték a képernyőkön.

Így alakult a hétvége

A nyári tévés uborkaszezonra jellemző az, hogy a hétvégék nem tartogatnak nagy izgalmakat, hiszen egyik csatorna sem futtat saját vetélkedőt, tehetségkutatót, vagy sorozatot a két pihenőnapon. Ennek köszönhetően igazából csak azon múlik a hétvégi győztes, hogy hol választanak sikeresebben filmet.  

Szombat este az RTL-en adott ’Alfa’ 182 ezer nézőjével kikapott a párhuzamosan futtatott ’James Bond: Halj meg máskor!’ 244 ezres közönségétől. Vasárnap összességében az RTL örülhetett, hiszen a német autópályarendőrös ’Cobra 11’ 297 ezres nézettségével nyerte a napot, megelőzve a TV2-n adott ’Titanic’ 275 ezres nézőszámát.

Az RTL felé billent a mérleg nyelve

Hiába kezdett rendkívül gyengén a ’Celebrandi’, hála többek között az ’A mi kis falunk’ által hozott stabil közönségarányoknak, a heti győzelem a csatornának jutott így is. Azaz a 18-49 évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában az RTL vitte el a pálmát, és 12,7 százalékával megelőzte a TV2 által elért 12 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!