3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Elfogadták a módosító indítványt a fővárosi közgyűlésben.

A Telex cikke szerint egy költségvetésről szóló javaslathoz benyújtott módosító indítvány elfogadása után, március 6-tól 10-10-10 százalékkal emelkedik a taxizás ára Budapesten. A változtatás szerint az alapdíj a jövőben 1100 forint, a viteldíj kilométerenként 440 forint, a percdíj pedig 110 forint lesz. A portál cikke szerint mindezt hatósági középárnak tekintik, amelytől 10 százalékkal lefelé és felfelé is eltérhetnek a fuvarozók.

Utoljára tavaly, május 9-től, egyharmadával emelték a díjakat, ekkor az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nőtt. A mostani áremelkedést az inflációval és az üzemanyag-ársapka eltörlésével indokolták. A Fidesz több időt hagyott volna az egyeztetésre, a többi képviselő közt sem volt teljes egyetértés, azonban végül elfogadták a javaslatot.

Az áremelésről döntő költségvetési módosítóval kapcsolatban Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott, hogy az ársapka kivezetése utáni napokban leültek a taxisokkal és megkezdték az egyeztetést. Mint mondta, a taxisszervezetek két javaslatot tettek: extra kényelmi díj telefonos és appos rendeléshez, ami az 1000 forintos alapdíj mellé, újabb 1000 forint lett volna. Másik javaslat, hogy nominális 10-10-10 százalékos emelés legyen, de itt jelezték a taxisok, hogy ez lehet kevés lesz hosszabb távon, ezért később ezt módosították arra, hogy az alapdíjat 1500 forintra emeljék, a viteldíjat 440 forintra, a percdíjat pedig 140 forintra.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

A BKIK megvédené a hatósági árat

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a taxiszolgáltatás hatósági árának fenntartása mellett érvel az MTI-nek küldött szerdai közleményében, miután több vidéki és budapesti szervezet, taxis társaság is hozzájuk fordult a hatósági árazás védelmében.

A BKIK álláspontja szerint a taxiszolgáltatás hatósági árának eltörlése visszahozná a korábbi szabályozatlan, egyenlőtlen versenyt a drosztokon, amivel a tisztességesen működő taxis vállalkozók, és az utasok is rosszul járnának.

A köztestület úgy látja, hogy a 2013 és 2015 között a főváros, a BKIK és a taxis szervezetek, cégek részvételével kialakított szabályozó keretrendszer esetleges megszüntetése az egyensúlyi helyzet felborulásával fenyegetne. Egy ilyen intézkedés méltánytalanul érintené a taxiszolgáltatókat, hiszen a szigorúbb működési feltételek ellentételezése alapvetően a hatósági ár bevezetése, és megfelelő szinten tartása volt.

A kamara tájékoztatása szerint az ügyben a szakmai szervezetek kérésére Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke levélben kereste meg a Miniszterelnökséget, és valamennyi érintett tárcát.

A levélben a BKIK elnöke arról tájékoztatja a kormányzati döntéshozókat, hogy a mértékadó taxis szervezetek és szakmai érdekképviseletek - a budapesti kamarával közösen - továbbra is kívánatosnak tartják a rögzített hatósági ár fenntartását, és ebben kérik a kormányzat támogatását - tájékoztatott a kamara közleményében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!