5p

Kifejezetten érdekesen alakultak a 39. hét nézettségi adatai, a TV2 különösen jó hétnek örülhetett.

A nagy kereskedelmi csatornák továbbra is őszi műsortervüket gyűrik, bár a közeljövőben több igen népszerű széria is visszatér majd, így a ’Celeb vagyok, ments ki innen!’ is, ezek érkezésére még egyelőre várni kell. A hétköznapi felállás így a héten sem változott érdemben: az RTL-nél a Keresztanyu és a ’Nyerő páros – Mit bír el a szerelem?’ osztozik az esti csúcsidőn, míg a TV2 azonos idősávjában a ’Séfek séfe’ gasztrovetélkedő egymaga tölti ki a valamivel több mint két órás műsoridőt. De nézzük, hogy teljesítettek ezek a műsorok.

Ami rögtön látszik hogy az elmúlt hetekhez képest az átlagnál gyengébben teljesített a Molnár Piroska alakította Róza mama csempészhálózatának kalandos történetét követő Keresztanyu, hiszen az elmúlt hetekben a kereskedelmi szempontból legfontosabb 18-49 éves korcsoportban stabilan 17 százalék körüli közönségarányt hozó sorozatnak a 39. héten csak egyszer sikerült elérnie ezt a szintet, viszont becsúszott egy 14,8 százalékos nap is. Ennél lényegesen jobban zárt a ’Nyerő páros’, amely legerősebb, csütörtöki napján 23,8 százalékos közönségarányt jegyzett, ezzel a legjobb hétköznapi teljesítményt nyújtva a korcsoportban. Csakúgy, mint a Keresztanyu esetében, egy gyengébb nap itt is becsúszott, hétfőn csak 13,7 százalékot tudott felmutatni a széria – ez azonban nem ok nélkül történt, de erről majd később.

A ’Séfek séfe’ javítani tudott az elmúlt hetekben mért átlagos közönségarányához képest a 18-49-es korcsoportban, hiszen a széria négy adása is 19 százalék feletti közönségarányt hozott, pénteki 20,4 százalékos csúccsal – sokan voltak kíváncsiak a vétett hibákra és arra, hogy ki távozott Vomberg Frigyes csapatából. A TV2 vetélkedőjének is gyengén sikerült a hétfője, 13,5 százalékos közönségaránnyal.

Jól ment a héten a 'Séfek séfe'. Fotó: TV2
Jól ment a héten a 'Séfek séfe'. Fotó: TV2

A hét egyik nagy nyertese

Nem akarjuk túl korán lelőni a poént, ám mégis muszáj lesz: egyáltalán nem véletlen, hogy igencsak gyenge számokat hoztak hétfőn a kereskedelmi csatornák műsorai, ugyanis ekkor játszott Olaszország ellen a magyar válogatott. Tényleg rengetegen voltak kíváncsiak arra, hogyan alakul a nemzeti tizenegy csodálatos Nemzetek Ligája menetélésének következő állomása, valamint hogy hogyan búcsúzik a válogatottságot visszaadó Szalai Ádám csapatkapitány: a meccs a 18-49-es korcsoportban 34,2 százalékos közönségarányt hozott, amely az egész hét legmagasabbikja volt. A 4 éven felülieket jelentő teljes lakosság esetében pedig 10,9 százalékos nézettséget tudott felmutatni, több mint 932 ezren nézték azt, hogy hogyan küzd Magyarország az olaszok ellen.

Kavarodás a hétvégi szuperprodukcióknál

Hetek óta először fordult elő, hogy a 18-49 éves korcsoportban nem tudott nyerni az X-Faktor: az RTL szombati szuperprodukciója 33,7 százalékos közönségarányt hozott szemben a ’Sztárban sztár leszek!’ 33,9 százalékával. A TV2 műsora gyakorlatilag egy az egyben megismételte múlt heti közönségarányát, viszont az X-Faktor esetében jelentős volt a visszaesés – ez minden bizonnyal azzal magyarázható, hogy a 39. héten a ’Sztárban sztár leszek!’ a mentorok válogatója miatt kétszer is jelentkezett: az extra adás pedig pont az RTL tehetségkutatójával egy időben futott 19,5 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosság tekintetében a Sztárban sztár leszek! két adását 1,19 millió, illetve 812 ezer ember nézte, míg az X-Faktorra 763 ezren voltak kíváncsiak – azaz, ha színtisztán a számokat nézzük, az RTL tehetségkutatója nemcsak a rivális csatornától, hanem a magyar válogatott meccsétől is kikapott.

A teljesség jegyében azért meg kell említeni, hogy ez feltehetőleg csak ennek a hétnek sajátossága lesz, hiszen a válogatott befejezte Nemzetek Ligája szereplését, a TV2 duplaműsora pedig szinte biztos, hogy csak egyszeri alkalom volt. Az X-Faktornál hamarosan következik a mentorház és az élőshow, így nagy kérdés, hogy a kárörvendőket is a képernyők elé ültető válogatók vége szakadtával milyen nézettségre lesz képes a tehetségkutató. A másik érdekes kérdés most az, hogy a ’Sztárban sztár leszek!’, ahol már tényleg az élőshow következik, milyen nézettséget produkál majd a 40. héten, és megtartja-e eddigi lendületét.

Így alakult a hét

A már említett heti sajátosságok miatt, valamint azért, mert a ’Séfek séfe’ igen erős hetet zárt, a heti versenyt ezúttal a TV2 nyerte, hiszen a csatorna egy tizeddel megelőzve az RTL Klubot, 18,7 százalékos átlagos közönségarányt tudott felmutatni. A következő hetek biztos érkezője a mindig bulvárkedvenc ’Celeb vagyok, ments ki innen!’ az RTL esetében, míg a TV2-nél az újonc 'Párharc' mellett a szintén közönségkedvenc ’Ázsia Expressz’ indul hamarosan, így az biztos, hogy nézettség szempontjából érdekes október elé nézünk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!