A nagy kereskedelmi csatornák továbbra is őszi műsortervüket gyűrik, bár a közeljövőben több igen népszerű széria is visszatér majd, így a ’Celeb vagyok, ments ki innen!’ is, ezek érkezésére még egyelőre várni kell. A hétköznapi felállás így a héten sem változott érdemben: az RTL-nél a Keresztanyu és a ’Nyerő páros – Mit bír el a szerelem?’ osztozik az esti csúcsidőn, míg a TV2 azonos idősávjában a ’Séfek séfe’ gasztrovetélkedő egymaga tölti ki a valamivel több mint két órás műsoridőt. De nézzük, hogy teljesítettek ezek a műsorok.
Ami rögtön látszik hogy az elmúlt hetekhez képest az átlagnál gyengébben teljesített a Molnár Piroska alakította Róza mama csempészhálózatának kalandos történetét követő Keresztanyu, hiszen az elmúlt hetekben a kereskedelmi szempontból legfontosabb 18-49 éves korcsoportban stabilan 17 százalék körüli közönségarányt hozó sorozatnak a 39. héten csak egyszer sikerült elérnie ezt a szintet, viszont becsúszott egy 14,8 százalékos nap is. Ennél lényegesen jobban zárt a ’Nyerő páros’, amely legerősebb, csütörtöki napján 23,8 százalékos közönségarányt jegyzett, ezzel a legjobb hétköznapi teljesítményt nyújtva a korcsoportban. Csakúgy, mint a Keresztanyu esetében, egy gyengébb nap itt is becsúszott, hétfőn csak 13,7 százalékot tudott felmutatni a széria – ez azonban nem ok nélkül történt, de erről majd később.
A ’Séfek séfe’ javítani tudott az elmúlt hetekben mért átlagos közönségarányához képest a 18-49-es korcsoportban, hiszen a széria négy adása is 19 százalék feletti közönségarányt hozott, pénteki 20,4 százalékos csúccsal – sokan voltak kíváncsiak a vétett hibákra és arra, hogy ki távozott Vomberg Frigyes csapatából. A TV2 vetélkedőjének is gyengén sikerült a hétfője, 13,5 százalékos közönségaránnyal.
A hét egyik nagy nyertese
Nem akarjuk túl korán lelőni a poént, ám mégis muszáj lesz: egyáltalán nem véletlen, hogy igencsak gyenge számokat hoztak hétfőn a kereskedelmi csatornák műsorai, ugyanis ekkor játszott Olaszország ellen a magyar válogatott. Tényleg rengetegen voltak kíváncsiak arra, hogyan alakul a nemzeti tizenegy csodálatos Nemzetek Ligája menetélésének következő állomása, valamint hogy hogyan búcsúzik a válogatottságot visszaadó Szalai Ádám csapatkapitány: a meccs a 18-49-es korcsoportban 34,2 százalékos közönségarányt hozott, amely az egész hét legmagasabbikja volt. A 4 éven felülieket jelentő teljes lakosság esetében pedig 10,9 százalékos nézettséget tudott felmutatni, több mint 932 ezren nézték azt, hogy hogyan küzd Magyarország az olaszok ellen.
Kavarodás a hétvégi szuperprodukcióknál
Hetek óta először fordult elő, hogy a 18-49 éves korcsoportban nem tudott nyerni az X-Faktor: az RTL szombati szuperprodukciója 33,7 százalékos közönségarányt hozott szemben a ’Sztárban sztár leszek!’ 33,9 százalékával. A TV2 műsora gyakorlatilag egy az egyben megismételte múlt heti közönségarányát, viszont az X-Faktor esetében jelentős volt a visszaesés – ez minden bizonnyal azzal magyarázható, hogy a 39. héten a ’Sztárban sztár leszek!’ a mentorok válogatója miatt kétszer is jelentkezett: az extra adás pedig pont az RTL tehetségkutatójával egy időben futott 19,5 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosság tekintetében a Sztárban sztár leszek! két adását 1,19 millió, illetve 812 ezer ember nézte, míg az X-Faktorra 763 ezren voltak kíváncsiak – azaz, ha színtisztán a számokat nézzük, az RTL tehetségkutatója nemcsak a rivális csatornától, hanem a magyar válogatott meccsétől is kikapott.
A teljesség jegyében azért meg kell említeni, hogy ez feltehetőleg csak ennek a hétnek sajátossága lesz, hiszen a válogatott befejezte Nemzetek Ligája szereplését, a TV2 duplaműsora pedig szinte biztos, hogy csak egyszeri alkalom volt. Az X-Faktornál hamarosan következik a mentorház és az élőshow, így nagy kérdés, hogy a kárörvendőket is a képernyők elé ültető válogatók vége szakadtával milyen nézettségre lesz képes a tehetségkutató. A másik érdekes kérdés most az, hogy a ’Sztárban sztár leszek!’, ahol már tényleg az élőshow következik, milyen nézettséget produkál majd a 40. héten, és megtartja-e eddigi lendületét.
Így alakult a hét
A már említett heti sajátosságok miatt, valamint azért, mert a ’Séfek séfe’ igen erős hetet zárt, a heti versenyt ezúttal a TV2 nyerte, hiszen a csatorna egy tizeddel megelőzve az RTL Klubot, 18,7 százalékos átlagos közönségarányt tudott felmutatni. A következő hetek biztos érkezője a mindig bulvárkedvenc ’Celeb vagyok, ments ki innen!’ az RTL esetében, míg a TV2-nél az újonc 'Párharc' mellett a szintén közönségkedvenc ’Ázsia Expressz’ indul hamarosan, így az biztos, hogy nézettség szempontjából érdekes október elé nézünk.