A GKID elemző cég az eMAG megbízásából reprezentatív felmérést végzett a magyar felnőtt korú internetezők körében az előfizetéses hűségprogramokról. A kutatás alapján, az előfizetéses hűségprogramok vásárlók által említett legfontosabb előnyei az ingyenes házhozszállítás és ingyenes átvétel csomagautomatában és a kedvezmény a rendelés összegéből.
Mivel az előfizetéses hűségprogramok csak néhány éve jelentek meg Magyarországon, ezek még mindig újdonságnak számítanak: 10-ből 5 online vásárló saját bevallása szerint nincs teljesen tisztában azzal, hogy pontosan mit is kínálnak a webáruházaknál ezek a havi / éves díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások.
Ismertségben az eMAG után a Tesco és az Alza+ következik
A GKID friss mérése szerint a legtöbben az eMAG hűségprogramjáról, a Geniusról hallottak: az online vásárlók 17 százaléka találkozott már a programmal. Ezzel a felmérésben vizsgált online hűségprogramok közül az eMAG Genius rendelkezik a legnagyobb márkaismertséggel.
Második legismertebb a Tesco online club hűségakciója, 12 százalékos ismertséggel, míg harmadik az Alza+, 10 százalékos ismertséggel. A Foodora Pro-ról 9 százalék, a Wolt+-ról 8 százalék, az Amazon Prime-ról is 8 százalék hallott már, míg a Kifli Prémium programját az online vásárlók 4 százaléka ismeri. A válaszadók 57 százaléka nem hallott még egyik említett hűségprogramról sem.
Gyerekcipőben járnak
Felhasználói bázisok tekintetében a kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok a magyar piacon még mindig gyerekcipőben járnak, kevesen használják őket. A GKID felmérése szerint az eMAG Genius a legnépszerűbb ezek közül, a mintegy 4,2 millió magyar online vásárló 2,7 százaléka tagja ennek a hűségprogramnak. Azok körében, akik már legalább egy előfizetéssel rendelkeznek, az átlagos havi költés 1486 Ft.
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30 százalék), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27 százalék) a felmérés szerint. A válaszadók 22 százaléka az ingyenes csomagautomatás kézbesítést, 21 százaléka pedig az átvételi ponton történő ingyenes kézbesítést tartja a leghasznosabbnak.
A felmérés eredményei szerint a tipikus magyar internetes vásárlóként definiálható válaszadók 36 százaléka rendelt az eMAG-tól az elmúlt egy évben, ami a legmagasabb eredmény az előfizetéses hűségprogramot kínáló hat cég közül. Egy tipikus helyi eMAG-ügyfél átlagosan 5,1 alkalommal vásárolt az elmúlt évben, a leggyakrabban a 30-39 éves korosztályban (6,8 alkalom/év). A férfi vásárlók gyakrabban vásárolnak az eMAG-on (6,1 alkalommal/év), mint a nők (3,9 alkalom/év).
„Az előfizetéses hűségprogramok újdonságnak számítanak a magyar piacon: ezt a modellt csak a kellően széles termék- vagy szolgáltatáskínálattal és magas vásárlási gyakorisággal rendelkező kereskedők tudják sikeresen működtetni - az eMAG az elmúlt 10 év alatt felépítette azt a portfóliót és ügyfélkört, amely biztosítja programjának sikeres indítását"- mondta el a kutatási eredményekről Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadója.
"Ezek a programok számos előnnyel járnak a gyakran vásárlók számára, amelyek összességében lojalitást építenek és növelik a felhasználói élményt, így a vásárlók gyakrabban választják az eMAG kínálatát a piacon már jelen lévő széles választékból” - tette hozzá.