A magyar emberek kiemelkedő érdeklődést mutattak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett árfigyelő iránt a szombati indulást követő első hétvégén – áll a hivatal lapunkhoz is eljuttatott közleményében. Tájékoztatásuk szerint szombaton és vasárnap közel 200 ezer egyedi látogató kereste fel az online árfigyelő honlapját. Mint írják, a látogatók az első hétvégén összesen mintegy 12,5 millió letöltést hajtottak végre az árfigyelő oldalon, és több mint 51 ezer alkalommal kerestek rá egy-egy konkrét termékre.
Legtöbbször a tej, sajt, csirkemell, vaj, tojás szavakra kerestek rá a felhasználók.
Az árfigyelőbe adatokat szolgáltató kiskereskedelmi láncok is reagálnak egymás áraira, már az első napokban több termékcsoportban (például tojás, kenyér) árcsökkentéseket, különböző akciókat hajtottak végre, az egyik kiskereskedelmi lánc pedig kifejezetten az árfigyelő indulásával összehangolva csökkentette több mint 100 termékének a fogyasztói árát – áll a GVH tájékoztatásában.
A Nagy Márton vezette Gazdaságfejlesztési Minisztérium kedd reggel hasonló eredményről számolt be:
A GVH szerint mindez azt támasztja alá, hogy az árfigyelő nemcsak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát biztosítja a fogyasztók számára, hanem hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához, az árak csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez is – zárul a hivatal közleménye.