A már-már kultikusnak számító vetélkedő, az Activity az RTL képernyőjén tért vissza a hétköznap esti főműsoridő első érkezőjeként, ám első hetében nem hozta azokat a számokat, amelyet az RTL-nél minden bizonnyal vártak tőle. A vetélkedőnek nyitóhetében átlagosan 270 ezer átlagnézettségre telt, míg az első epizód is csak 314 ezer nézőig jutott. A gyenge számokra részben nyilvánvalóan magyarázat az, hogy a nyár derekán járunk, azt azonban azért így is el kell ismerni, hogy rosszul kezdett az új széria.
A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban sem tudott maradandót alkotni az Activity, itt átlagosan 12,6 százalék körüli közönségarányt ér el.
Az esti program második felében a csatorna az ’A mi kis falunk’ epizódjait ismétli, a saját gyártású sorozat a héten 330 ezres átlagos nézettséges tudott, azaz megelőzte az újonnan érkező vetélkedőt is.
A Szerencsekerék még ismétlésként is jól megy
Nagyon jól mutatja azt, hogy mennyire sikeres a Szerencsekerék, hogy még a második évad ismétlései is jól futnak: Kasza Tibiék 650 ezer feletti stabil nézettséggel zárták a hetet, a keddi epizód pedig a hét második legnézettebb adása lett a maga 687 ezres eredményével. A Szerencsekerék a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 17,5 százalék körüli átlagos közönségarányt tudott, ezzel pedig a TV2 akár elégedett is lehet.
A TV2 az esti program második felében az ’A hegyi doktor – Újra rendel’ osztrák-német sorozattal várta a közönséget, a Magyarországon már korábban is nagy népszerűséggel futó széria epizódjait átlagosan 370 ezren követték a képernyőkön.
Ellopták a show-t a híradók
A hét legnézettebb műsorai azonban nem ismétlések vagy vetélkedők lettek, hanem a hírműsorok: a kedd esti Tények adása 725 ezres nézettségével messze a hét legjobbja lett a teljes lakosság körében. Ezt a tematika is indokolja, hiszen ezen a napon hozták haza a horvátországi helikopter-balesetben elhunyt magyar katonákat, ez pedig érhető módon a nézőket is érdekelte.
Panaszra ugyanakkor az RTL-nek sem volt oka, hiszen a kedd esti RTL Híradó a 18-49 évesek korcsoportjának legjobban futó adása lett, a szegmensben elért 177 ezer néző mellett pedig 25,7 százalékos közönségarányt is produkált. A megugró érdeklődés minden bizonnyal a helikopter-balesettel kapcsolatos fejleményekkel magyarázható itt is.
Csendes hétvége
A hétvégék mostanában rendre csendesen telnek, hiszen egyik csatorna sem futtat saját vetélkedőt, tehetségkutatót, vagy sorozatot a két pihenőnapon.
Szombat este az RTL-en adott ’Twilight – Újhold’ 150 ezer nézőjével kikapott a párhuzamosan futtatott ’Indiana Jones és a kristálykoponya királysága’ film 235 ezres közönségétől. A vasárnapi győzelem is a TV2-nek jutott, itt a rendőrnős vígjáték ’Csábítunk és védünk’ tudott nyerni a maga 350 ezer fős eredményével.
Nyár van
A nyár közepén járunk, ez pedig a nézettségi adatokon is meglátszik, hiszen a hét legnézettebb műsorai is ismétlések és a hírműsorok közül kerültek ki. Az biztos, hogy az RTL egyelőre nem lehet elégedett az Activity teljesítményével, a vetélkedő gyengesége is hozzájárult ahhoz, hogy a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában összességében a TV2 kerekedett felül, és 13 százalékával megelőzte az RTL által elért 12,8 százalékot.