A hazai autópiac májusban ismét egy gyengébb hónapot zárt, ami azt jelenti, hogy éves bázison 1,9 százalékkal tudott csupán nőni. Az első 5 hónap egyébként igen hektikusan alakult: a január, a február és az április kétszámjegyű növekedést mutatott, míg a március és a május 2 százalék alattit. Persze nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy egy akkora piacon, mint a magyar – ahol 5-6 ezer a teljes volumen – egy-egy nagyobb rendelés is dobhat a számokon.
Erre jó példa, hogy a márkák top 10-es listáján májusban hetedik helyen a Mondeo szerepel, amelyet imádnak a flotta-menedzserek és amelynek nemrég jelent meg az új generációja. Az újak iránti megnövekedett kereslet persze nem csoda és nem csak a hazai, hanem az uniós vásárlók körében is megfigyelhető. Magán a listán más „meglepetés” nincs, az Octavia továbbra is a legnépszerűbb, majd Focus és az Astra következik. Ez utóbbinak következő generációját ősszel mutatják be, így már előfordulhat, hogy egyesek kivárnak a vásárlással. Persze ezt a készletkisöprési akciók ellensúlyozzák.
A Vitarából májusban is eladtak 168 darabot, de nálunk az SX4 S-Cross és a Swift is kelendő, persze a piac méretéhez képest.
A Suzuki európai eladásai ugyanakkor eddig nem tükrözik, hogy a vásárlók megvadultak volna az új terepjáróért.
A hazai autópiac az első 5 hónapban 10,3 százalékkal nőtt, amely komoly lassulás a tavalyi 20 százalékhoz képest, de ennek az aránynak még bőven van ideje javulni.
mfor.hu