3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hétfőtől már a háztartási cikkekre is kiterjed az árrésstop.

A kormány március 17-én 30 alapvető élelmiszerkategóriára árréscsökkentést vezetett be, amely gyors, tartós és érdemi árcsökkenést eredményezett – több mint 900 termék ára átlagosan több mint 19 százalékkal csökkent, írja a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a lapunknak küldött közleményében. Emellett a kormány kérésére a pénzintézetek, a biztosítók és a telekommunikációs cégek önkéntesen korlátozták a számladíjakat és a szolgáltatások árát. A bankok díjaikat a 2025. januári szintre állítják vissza, míg a biztosítók önkéntes alapon vállalják, hogy a lakosság által kötött új lakásbiztosítási szerződések díjszintje nem haladja meg a 2024. december 31-i szintet.

Május 19-től a nyár végéig pedig a kormány az árréscsökkentést a háztartási cikkek körére is kiterjeszti, összesen 30 termékkategóriára. Ezek:

  • Tisztítószerek: mosogatószer, gépi mosogatótabetta, folyékony súrolószer, általános tisztítószer
  • Ruhatisztítási termékek: mosópor, folyékony mosószer, öblítő
  • Baba-mama termékek: eldobható nadrágpelenka, hintőpor
  • Tisztálkodási termékek: folyékony szappan, szappan, kézfertőtlenítő gél, sampon, tusfürdő, fogkrém, fogkefe
  • Szépségápolási termékek: testápoló, golyós dezodor, izzadásgátló stift, dezodor, eldobható borotva, borotvafej utántöltő, borotvahab, borotvazselé
  • Intim higiéniai termékek: egészségügyi betét, tampon
  • Háztartási papíráru és csomagolóanyag: toalettpapír, papír kéztörlő henger, papír zsebkendő, alufólia

A megjelölt termékkategóriákba tartozó adott termékekre a kereskedő legfeljebb 15 százalék árrést alkalmazhat, és az árrés mértéke nem haladhatja meg a 2025 januárjában alkalmazott átlagos árrés mértékét.

Az intézkedés a háztartási cikkek több mint 40 százalékát értékesítő drogériákra vonatkozik – így például a DM, Rossmann, Müller, Douglas, Azúr, Estée Lauder és Yves Rocher üzletekre. A vegyeskereskedőket – ahol élelmiszer és nem élelmiszer is megtalálható – közvetlenül nem érinti a szabályozás, ugyanakkor a drogériák árcsökkenése fokozza a versenyt, így szélesebb körben is lefelé szorítja az árakat. Ennek hatása az NGM közleménye szerint már a múlt héten érzékelhető volt, több jelentős kereskedelmi szereplő is széles körben csökkentette az érintett termékek árát.

Arról, hogy az áprilisi hazai fogyasztóiár-index nemzetközi összevetésben hol végzett, a szintén a Klasszis Médiához tartozó laptársunk legfrissebb Privátbankár Európai Inflációs Körképe megmutatja.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!