2p

Áresés történt, igaz, nem kiugró mértékben.

Laptársunk, a szintén a Klasszis Média által kiadott Privátbankár hónapról hónapra elkészíti a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérést, a Lidl, Penny és az Aldi üzleteiben egy előre meghatározott fogyasztói kosár szerint mérik fel az árak alakulását.

Augusztusban több hónap után fordult a tendencia, és minimális árcsökkenést tapasztalt a portál a diszkontokban. Az üzletekben 12 470 forint volt a bevásárlói kosár értéke, szemben az egy hónappal korábbi 12 723 forinttal, amely 1,98 százalékos árcsökkenésnek felelt meg.

A cikkből kiderült, az előző év azonos időszakában a fogyasztói kosár értéke 10 321 forint volt, ehhez viszonyítva idén júliusra 20,82 százalékkal emelkedtek az árak a diszkontokban, az egyik hónapról másikra történt árcsökkenés tehát a fogyasztóknak aligha jelent érdemi könnyebbséget.

A hónapban a legtöbb vizsgált termék ára nem változott, mindössze a száraz spagettitészták és a trappista sajtok esetében történt drágulás.

A Privátbankár cikkében teljes fogyasztói kosarában a hónapban hét élelmiszer esetében történt olcsóbbodás, ezek közt két olyan volt, ahol 10 százaléknál jelentősebb mértékben estek az árak. A hónap bajnoka az 1-5 kilogrammos kiszerelésben is megvásárolható burgonya lett, amely egyértelműen a szezonalitással magyarázható – tette hozzá a cikk.

További részletek a Privátbankár Diszkont Árkosarából laptársunk cikkében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!