Az év első kilenc hónapjában a finanszírozott összeg 425 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 550 milliárddal. Bár ez 23 százalékos csökkenés, a második negyedévi 28 százalékos visszaesésnél azonban kedvezőbb, és egyben arra utal, hogy elrugaszkodott a mélypontról a lízingpiac.
Az agrárgépeknél és építőgépeknél kedvező a helyzet, a mezőgazdasági gépeknél a kihelyezett összeg ugyanis megközelítette a 71 milliárd forintot, ezzel a tavalyi rekordév közelében teljesített. Az építőgépek finanszírozása is jól alakult, az 50,5 milliárd forintos kihelyezés csupán 14 százalékkal marad el a 2019-es szintén kimagasló szinttől.
Az autópiacot mind nemzetközi szinten, mind Magyarországon „sokkolta” a pandémia, a személyautó- és furgoneladások az első háromnegyedévben több mint 21 százalékkal csökkentek, ez pedig a finanszírozási piacon is nyomot hagyott. A személyautókra és kishaszongépjárművekre kihelyezett összeg 164 milliárd forintra csökkent az egy évvel korábbi több mint 198 milliárd forintról. Ezen belül a használt autók finanszírozása megközelítette a tavalyi nagyságrendet. A flottafinanszírozásban kisebb mértékű szűkülés következett be: 55 milliárd forintra csökkentek a kihelyezések az egy évvel korábbi 66 milliárdról.
A többi részpiachoz képest nagyobb esés történt a nagy haszongépjárműveknél, a finanszírozott összeg jelentősen, több mint 40 százalékkal csökkent éves szinten, ami egybevág a nagy haszonjárművek eladásában látott visszaeséssel.
A termelő-berendezések, egyéb gépek finanszírozása szintén a járvány vesztesei közé sorolható, csaknem 40 százalékos volt a hanyatlás - írták.
A Lízingszövetség szerint az egyes részpiacokat tekintve a harmadik negyedévben igazi trendforduló ugyan nem történt, az adatok mégis némi optimizmusra adnak okot. Arra számítanak, hogy a pandémia ellenére a tavalyi 740 milliárd forintos finanszírozott összeg háromnegyedét sikerül elérni az idén.