3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kettőtől tizenegy évig terjedő szabadságvesztéssel büntethetik a törvény szerint a tavalyi dunai hajóbaleset miatt.

A bíróságok jövő heti tárgyalási jegyzéke szerint március 11-én, szerdán kezdődik a Viking Sigyn szállodahajó kapitányának büntetőpere; az előkészítő ülésre kerül sor a Pesti Központi Kerületi Bíróságon.

Az összeroncsolódott Hableány
Az összeroncsolódott Hableány

A vád szerint C. Y. vádlott, mint a Viking Sigyn szállodahajó kapitánya 2019. május 29-én az esti órákban egyedül vezette a hajót. Amikor elérte a Margit híd előtti vízszakaszt, a vádirat szerint legalább 5 percig nem a hajó vezetésére koncentrált. Ez idő alatt a Viking Sigyn összeütközött a Hableány sétahajóval, majd maga alá gyűrte. A baleset következtében 27-en haltak meg, egy ember eltűnt.

Az ügyészség a vádlottat halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével és segítségnyújtás elmulasztásának a veszélyhelyzetet előidéző által elkövetett bűntettével vádolja.

Az ukrán kapitány ellen tavaly novemberben emeltek vádat, az ügyészség tájékoztatása szerint a bűncselekményeket a törvény kettőtől tizenegy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetheti. A kerületi ügyészség azt indítványozta, hogy a bíróság ítélje 9 év börtönbüntetésre és 9 év vízi járművezetéstől eltiltásra a vádlottat, abban az esetben, ha a bűnösségét a vád tárgyává tett bűncselekmények vonatkozásában az előkészítő ülésen beismeri és lemond a tárgyaláshoz való jogáról.

A Hableányon tartózkodó utasok és személyzet közül két magyar és 25 dél-koreai állampolgár vesztette életét, további egy dél-koreai személyt eltűntként tartanak nyilván.

A vádirat szerint a vádlott, egy 64 éves ukrán férfi 1975 óta hajózik a Duna egész szakaszán. A vádlottnak 1989 óta van hajóskapitányi képesítése, 2000. óta egy svájci székhelyű hajózási társaság alkalmazásában áll, mint hajóskapitány. A férfi érvényes rádió- és radarkezelői képesítéssel is rendelkezik.

A Hableány katasztrófájával összefüggésben, de az előzőekben ismertetett ügytől elkülönítetten rendelt el idén januárban bűnügyi felügyeletet a bíróság  segítségnyújtás elmulasztása miatt a Hableánnyal ütköző szállodahajót követő hajó (Viking Idun) kapitányával szemben. Az ügyészség január végi tájékoztatása szerint a szintén ukrán állampolgárságú kapitányt a Budapesti Rendőr-főkapitányság gyanúsítottként hallgatta ki harmincöt rendbeli segítségnyújtás elmulasztása vétségének megalapozott gyanúja miatt. A férfi a rendőrség idézésére önként jelent meg a hatóság előtt. A nyomozó hatóság a gyanúsítottat őrizetbe vette és előterjesztést tett a letartóztatására.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!