2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Júniusban 8492 importált használt személyautó kapott magyar rendszámot, ami a leggyengébb havi adat idén — a DataHouse adatai szerint

Miközben a belföldi autók adásvétele az elmúlt hónapokban csúcsokat döntött, a használtautó-import területén továbbra is várat magára a fordulat: az első félévi 9 ezres havi átlag szinte pontosan megegyezik a tavaly ilyenkor tapasztalt értékkel - állapította meg pénteken kiadott elemzésében a JóAutók.hu a DataHouse adataira támaszkodva.

A Volkswagen már régóta népszerű - és nem csak újonan
A Volkswagen már régóta népszerű - és nem csak újonan
Fotó: wikipedia

A behozott használt autók között az idei első félévben a Volkswagen szerepel az élen 12,6 százalékos részesedéssel, melyet az Opel követ (8,8 százalék), hajszálnyival előzve a Fordot (8,7 százalék). Az Audi 6,7, a BMW 5,8, míg a Mercedes 5,6 százaléknyi részt hasított ki a forgalomból.

A használtautó-import 2024 első hat hónapjában összesen 53 775 darab volt, mindössze 0,5 százalékkal haladta meg a múlt év hasonló időszakában regisztrált 53 491-et. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma már 63 331 volt, ami 11,9 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábbi 56 594 után.

Az a bizonyos árelőny

A koronavírus-járvány előtt havi átlagban még 13 ezer használt autót hoztak be külföldről, azóta évről évre fokozatosan esett vissza a volumen. A legjelentősebb csapást nem is járvány, hanem a chip- és alkatrészhiány okozta, amelynek hatására külföldön is megnőtt a kereslet a használt autók iránt - mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a használtautó-import nagyrészt elvesztette legfőbb előnyét, a belföldi beszerzéshez viszonyított jelentős árelőnyt.

2023-ra korábbi csúcsáról csaknem harmadával esett vissza a behozatal, amely azóta is ezen a szinten stagnál.

A nyugati autópiacokon ismét nyílik az olló az új és a használt járművek ára között, ami javuló esélyeket biztosít a hazai vásárlók számára, akiknek reáljövedelme a statisztikák szerint ismét növekedni kezdett. A kereslet növekedése azonban csak bizonyos késéssel követi a jövedelmi pozíciók javulását, másrészt a forint euróhoz viszonyított gyenge árfolyama visszafogja az importot. Ezért a második félévben csak visszafogott, néhány százalékos bővülésre lehet számítani a használtautók behozatalában a cég várakozása szerint.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!