Állami bevételüket tekintve rekordévet zártak 2022-ben a kormányzati propagandakampányokat levezénylő cégek – számolt be a 444.
A lap gyűjtése szerint „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására” már a 37. vállalkozói keretszerződést kötötték. Míg „Az Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátására” a 28. megállapodásnál tartanak.
A portál összesítése szerint 2022 rekordév volt: 197 milliárd forint ment el erre a célra.
Ennyi pénzből tervezik meg, gyártatják le és helyezik ki a Brüsszelt támadó plakátokat és újsághirdetéseket, illetve készülnek a YouTube-ot és a Facebookot hirdetésként elárasztó kormányzati videók. Ebben a nagy, látványos kampányok vannak benne, de teljesen külön tétel például a nemzeti konzultációk lebonyolítási költsége.