Több száz milliárd forintnyi kínai hitelből kínai cégek, kínai alvállalkozókkal, kínai technológiával építenék meg a Budapestet V0 vasutat és a Liszt Ferenc repülőteret a Nyugati pályaudvarral, illetve a Rákosrendezőre tervezett mini-Dubajjal – értesült a Telex. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (akivel a közelmúltban laptársunk, az ugyancsak a Klasszis Médiához tartozó Privátbankár készített interjút) Pekingben arról beszélt, az Egy övezet, egy út kínai kezdeményezés infrastrukturális projektjeinek listájára felvesznek magyarországi vasúti fejlesztéseket.
A V0 megépítése az ország északkeleti és délkeleti részében előállított akkumulátorok nyugatra történő exportálásához szükségesek.
A reptéri vasúti vonal pedig egy, a MÁV hálózatától elkülönült, nem a hazai vasúttársaság által üzemeltetett, jelentős részben betonlábakon, magasvasútként futó pályán futó új vasútvonal lenne, melynek egyedi tarifarendszere lenne. Ez a tervek szerint a reptérről felváltva járna a Nyugati pályaudvarra, illetve a Rákosrendezőn tervezett mini-Dubaj városnegyedbe. Erre a beruházásra a kínaiaknak azért lenne szükségük, hogy legyen uniós referenciájuk, ennek segítségével akarnak majd további európai uniós infrastrukturális projekteket elnyerni, további piacokat szerezni.
A lap meg nem nevezett kormányközeli forrása a finanszírozásról így fogalmazott: „a kormány teljesen lemondott az uniós forrásokról, a magyar államnak pedig semmi pénze, marad a kínai hitel”