NER- és Matolcsy-közeli vállalkozók mellett török építőipari cég is jelentkezett a Szabad Európa szerint a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra. A legtöbb érdeklődő a Déli pályaudvarra jelentkezett, a siófoki állomás viszont senkinek sem kell.
Nyugati:
A lap úgy tudja, hogy
- tartotta szavát a került polgármestere, Soproni Tamás és benyújtotta pályázatát Terézváros önkormányzata,
- illetve a WestEndet üzemeltető cég.
Déli
Pályázott
- a Garancsi-féle Market,
- a Wing Csoport
- és a Raw Development Kft.
Kelenföld
Az újbudai pályaudvarra
- a Futureal-csoporthoz tartozó Cordia,
- és a Raw Development Kft. adott be pályázatot.
Utóbbi ahhoz a Somlai Bálinthoz tartozik, akinek jó barátja Matolcsy György fia, Ádám. Többek közt ő újíthatta fel a jegybank Széll Kálmán téri Postapalotáját 32 milliárd forintért, és az MNB-székházát 55 milliárd forintért. A déli és a kelenföldi állomások mellett a győri és a szegedi pályaudvari is pályázott a Raw.
Debrecen
A BMW-gyárat fővállalkozóként építő török hátterű Synergy Construction Hungary Kft. adott be ajánlatott a debreceni főpályaudvarra.
December elején került nyilvánosságra Lázár János azon terve, ami szerint 99 évre magánkézbe adnák a pályaudvarok és vasútállomások vagyonkezelési jogait. A pályáztatást és az elbírálást a MÁV ingatlanfenntartási és gazdálkodási főigazgatójára bízta. Fekete Zoltán a jegybanki alapítványok vagyonát kezelő Optima Befektetési Zrt. vezetőjeként szerzett országos ismertséget. Egészen 2022 márciusáig irányította Matolcsy György MNB-elnök több milliárdosra hízlalt alapítványi világát, aminek alapításával kapcsolatban elhangzott a legendás „elvesztette közpénz jellegét” mondás is.