A MÁV-csoport péntek délután azt közölte, 2025-re kiteljesedik a vállalatcsoport integrációja, miután a korábbi leánycégek egyesülésével létrejön a hatékonyabb működést lehetővé tévő, a korábbinál kevesebb vezetői pozícióval működő, integrált közlekedési vállalat, amely mindössze 3+1 cégből áll:
- a kötöttpályás infrastruktúráért felelős MÁV Pályavasúti Zrt.-ből,
- a vasúti és autóbuszos személyszállításért egyaránt felelős MÁV Személyszállítási Zrt.-ből,
- a vállalatcsoport informatikai és működéstámogatási hátországát adó MÁV Szolgáltató Központ Zrt.-ből,
- valamint a három cég munkáját összehangoló, a teljes cégcsoport tevékenységét irányító MÁV Zrt.ből.
A januártól érvényes új működésmódot nem csupán az egyszerűbb és átláthatóbb szervezeti struktúra támogatja, hanem a vállalatcsoport vezetésének megújulása is – állítják.
Közölték, a MÁV-csoport vezérigazgatójának előterjesztésére az állam tulajdonosi jogait gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium nevében Lázár János miniszter az alábbi kinevezéseket támogatta.
Az új, integrált személyszállító közszolgáltató vállalat, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója a jövőben Kormányos László lesz, akit a munkájában vezérigazgató-helyettesként segíti Kazai Katalin, Laskay Lóránt, Szarka Zsolt és Fajcsák Lajos.
A MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója továbbra is Németh Réka, akinek munkáját a jövőben vezérigazgató-helyettesként segíti Széles Marianna és Pósalaki László.
A MÁV-csoportot irányító, a leányvállalatok működését összehangoló MÁV Zrt. vezérigazgatója továbbra is Hegyi Zsolt, akinek munkáját vezérigazgató-helyettesként Dányi Gábor, illetve új kinevezettként, Reich László segítik majd.
A Volánbusz (vaalamint a MÁV-HÉV) beolvasztási tervéről korábabn itt írtunk:
Az új megbízások 2025. január 1-jétől érvényesek és határozatlan időre szólnak – zárul a közlemény.