Kéttucatnyi fejlesztésről döntött a kormány. Debrecentől Iváncsáig, Zalaegerszegen és Nyíregyházán át meghatározó közúti és vasúti projektek indulnak el. Az is kiderült, mi lesz az M4-es, az M49-es, az M76-os és az M100-as gyorsforgalmi úttal. Az érintett beruházásoknál megkezdődhetnek a tervezésre irányuló közbeszerzési eljárások - írta a vg.hu. a szaktárcára hivatkozva.
A lap szerint az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös–Csenger (országhatár) közötti szakasznál folyamatban van a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás megindítása. Ugyanez igaz a Mohácsi Duna-híd és kapcsolódó úthálózat építésére, illetve a Hercegszántó-Backi Breg (Béreg) közúti határátkelő fejlesztésére.
Debrecenben két építési és három tervezési közbeszerzési eljárás indul el 2023. harmadik negyedévben. Ugyancsak a városban korszerűsítik és megerősítik a 108. sz. Debrecen–Füzesabony vasútvonalat Debrecen és Macs állomások között. A 108-as vasútvonal az ÉNYGÖ mentén húzódik Macs megálló-rakodóhely közelében, éppen ezért egy, az ehhez a területhez csatlakozó új rakodó pályaudvar kiépítése is szükséges. A személyforgalom sem marad ki a fejlesztésből, új peronokat terveznek Tócóvölgy állomáson a Debrecen–Macs szakaszon, valamint a rakodó pályaudvar körzetében. Mindez már a végéhez közelít, a műszaki átadás-átvétel hamarosan végbemehet.
Az iváncsai ipari-innovációs fejlesztési terület kialakításával összefüggésben szintén közút- és vasútfejlesztési beruházások készülnek. Dunakeszin például a vasúti rakodó terminál előkészítéséhez kapcsolódó közbeszerzési kiírás még az idén augusztusban megjelenhet.
A Nyíregyházi Ipari Parkhoz kacsolódóan négy közúti tervezés (M3 autópályán különszintű csomópontok, kapcsolódó országos úti fejlesztések, 4.bsz. főút – 100. sz. vasútvonal külön szintű keresztezésével az ipari parkba történő bekötés vizsgálata, 4. sz. főút bevető szakasz kapacitásbővítő fejlesztésének vizsgálata) közbeszerzési eljárás indul meg tervezetten 2023. harmadik negyedévben - tette hozzá a portál.