A legfrissebb Magyar Közlönyben két, jelentős közlekedésfejlesztési beruházásról szóló kormányhatározat is megjelent.
Az első értelmében a kormány "egyetért 'a Mohácsi Duna-híd és kapcsolódó úthálózat építése' projekt megvalósításával, és
"a beruházásra a 2024–2031. évek vonatkozásában a kötelezettségvállalás mértékét összesen 389 300 000 000 forint összegben határozza meg"
A határozat szerint az előkészítés már idén elkezdődhet, erre Lázár János minisztériuma kétmilliárd forintot költhet a 2024-es év évben. A mohácsi Duna-hídat összekötnék az M6-os autópályával, valamint az 51-es főúttal is, előbbi irányába egy 2x2, utóbbi irányába egy 2x1 sávos úttal. A híd összezsen 756 méter hosszú lehet, és a 2x2 sávos út mellett kerékpárút is elfér majd rajta az előzetes tervek szerint. (Lázár az alábbi videóban beszél erről a tervezett fejlesztésről is.)
A kormány másik határozata az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös – Csenger (azaz a román határ) közötti szakaszának megépítéséről szól, erre összesen 189,7 milliárd forintot szán 2024 és 2028 között a kormány.
Az elmúlt napokban több kritika is érte Lázár Jánost a vasúti fejlesztések leállításáért elsősorban a Keleti pályaudvarnál történt baleset vonatkozásában. Vitézy Dávid már erre a két új fejlesztésre is reagált egy Facebook-posztban, melyben többek közt azt írja:
"ebből a pénzből a teljes mozdonycsere, az összes elavult InterCity-kocsi cseréje kijönne, és még maradna bőven pályafelújításra is".
Hozzáteszi azt is, hogy ha az új Duna-híd nem Mohácsnál, hanem Újbudánál épülne meg, akkor napi 2-3 ezer jármű helyett 80-120 ezer ember átkelését oldaná meg.
"De az elmúlt napok hírei fényében talán még fontosabb: van bőven pénz a magyar költségvetésben közlekedésfejlesztésre. Csak kétséges értelmű gyorsforgalmi utakra és autópályákra költjük továbbra is az elsőtől az utolsó forintig. A MÁV és a magyar vasúti hálózat tehát nem pénzhiány miatt rohad le, hanem teljesen téves közlekedéspolitikai prioritások nyomán. És persze tudom: kell költeni a közúthálózatra is. De azért az M49 Ököritófülpös utáni szakasza nélkül még meglenne ez az ország egy ideig - biztos tovább, mint működő Keleti pályaudvar vagy mozdonyok és InterCity-flotta nélkül"
- zárja bejegyzését Vitézy Dávid.