3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel 600 milliárdot szán a kormány két projektre a következő években.

A legfrissebb Magyar Közlönyben két, jelentős közlekedésfejlesztési beruházásról szóló kormányhatározat is megjelent.

Az első értelmében a kormány "egyetért 'a Mohácsi Duna-híd és kapcsolódó úthálózat építése' projekt megvalósításával, és

"a beruházásra a 2024–2031. évek vonatkozásában a kötelezettségvállalás mértékét összesen 389 300 000 000 forint összegben határozza meg"

A határozat szerint az előkészítés már idén elkezdődhet, erre Lázár János minisztériuma kétmilliárd forintot költhet a 2024-es év évben. A mohácsi Duna-hídat összekötnék az M6-os autópályával, valamint az 51-es főúttal is, előbbi irányába egy 2x2, utóbbi irányába egy 2x1 sávos úttal. A híd összezsen 756 méter hosszú lehet, és a 2x2 sávos út mellett kerékpárút is elfér majd rajta az előzetes tervek szerint. (Lázár az alábbi videóban beszél erről a tervezett fejlesztésről is.)

A kormány másik határozata az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös – Csenger (azaz a román határ) közötti szakaszának megépítéséről szól, erre összesen 189,7 milliárd forintot szán 2024 és 2028 között a kormány.

Az elmúlt napokban több kritika is érte Lázár Jánost a vasúti fejlesztések leállításáért elsősorban a Keleti pályaudvarnál történt baleset vonatkozásában. Vitézy Dávid már erre a két új fejlesztésre is reagált egy Facebook-posztban, melyben többek közt azt írja:

"ebből a pénzből a teljes mozdonycsere, az összes elavult InterCity-kocsi cseréje kijönne, és még maradna bőven pályafelújításra is".

Hozzáteszi azt is, hogy ha az új Duna-híd nem Mohácsnál, hanem Újbudánál épülne meg, akkor napi 2-3 ezer jármű helyett 80-120 ezer ember átkelését oldaná meg.

"De az elmúlt napok hírei fényében talán még fontosabb: van bőven pénz a magyar költségvetésben közlekedésfejlesztésre. Csak kétséges értelmű gyorsforgalmi utakra és autópályákra költjük továbbra is az elsőtől az utolsó forintig. A MÁV és a magyar vasúti hálózat tehát nem pénzhiány miatt rohad le, hanem teljesen téves közlekedéspolitikai prioritások nyomán. És persze tudom: kell költeni a közúthálózatra is. De azért az M49 Ököritófülpös utáni szakasza nélkül még meglenne ez az ország egy ideig - biztos tovább, mint működő Keleti pályaudvar vagy mozdonyok és InterCity-flotta nélkül"

- zárja bejegyzését Vitézy Dávid.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!