A Bloomberg szerint egy Magyarországon gyártott alkatrész miatt kell visszahívni másfél millió BMW-t. A hiba a hazai gyár hanyagságából eredhet. A BMW a hibán nagyjából egymilliárd eurót veszíthet – írja a totalcar.hu.
A BMW-hez még 2022 júniusában érkezett több panasz a fékeket illetően, ami miatt 2023 októberében egy mélyreható vizsgálatot indítottak. Kiderült, hogy a hibás alkatrészeket Magyarországon gyártották, amelyeket akár másfél millió BMW-be is beépíthettek.
A BMW vizsgálata szerint a problémát valamilyen interferencia okozza a brake-by-wire fékrendszeren keresztül küldött elektromos jelekben. A probléma gyakorlatban úgy nézett ki, hogy egyes esetben vészfékezésnél a fékpedált a normálisnál sokkal nehezebb teljesen benyomni, ami „gyengébb sofőrök esetében kihívás lenne”, így akár baleset is történhet.
A BMW a problémát egészen a Continentalig vezette vissza, a beszállító pedig a hibát a magyarországi üzemre szűkítette. A Bloomberg információi szerint a fékek áramköri lapjai porosak, foltosak maradtak, vagyis a gyárban nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről.
Emiatt idén februárban 80 ezer járművet hívtak vissza az Egyesült Államokban, de ahogy egyre jobban tisztult, hogy mi lehet a hiba oka, úgy nőtt az érintett járművek köre. A jelenlegi állás szerint közel másfél millió BMW, valamint a Rolls-Royce Spectre egyes darabjai is érintettek lehetnek.
A hiba miatt eddig nem történt baleset, de a BMW-nek a hiba kijavítása több hónapba telhet, valamint közel 1 milliárd euró vesztesége származhat belőle.
Frissítés:
Az elmúlt napokban megjelent cikkek kapcsán a Continental az alábbi nyilatkozatot kívánja tenni, ugyanis szabályzatai értelmében ügyfeleikkel kapcsolatban ennél több információt nem áll módukban megosztani: "A cikkben hivatkozott gyárunkban előállított alkatrészeink minősége mindig megfelelt az iparági szabványoknak. Ezeket a minőségi előírásokat folyamatosan és szigorúan ellenőrizzük belső és külső auditokkal".