Nem volt tökéletes, ezért áttervezteti a kormány a Puskás Aréna mellé gondolt Nemzeti Korcsolyázó Központot. A pályázaton most is a Bord Építész Stúdió Kft. lett a befutó, mint az első nekifutáskor. A cég nettó 2,774 milliárd forintos ajánlatával nyerte el a munkát - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből.
Már öt év is eltelt azóta, hogy először felmerült egy ilyen stadion építésének ötlete, majd 2018-ban született meg az első kiírás. Akkor még sehol sem volt a járvány, a háború és a gazdasági válság, bőven lehett álmodni. Az elképzelésekből nem nagyon vettek vissza, s mint mindjárt látjuk, egyes pontokon még bővítették is.
Korábban nem volt mélygarázs a dokumentációban, most lesz, méghozzá egy 10 ezer négyzetméteres területen, ahol várhatóan 250 autó tud parkolni. Ugyancsak új elem, hogy a térszint alatt összekötik a létesítményt a Puskás arénával, így még komfortosabb lesz az egész Budapesti Olimpiai Központ komplexuma.
A XIV. kerületi jégpalota a Budapesti Olimpiai Központ területén, a Millenáris és a Kisstadion elbontásával épül fel. Vagyis el kell búcsúzni két, műszakilag teljesen elavult épülettől. Kérdés, hogy mi lesz a projektterülethez nagyon közeli, egykori Récsei garázsban kialakított üzletközponttal. Felmerülhet, hogy a még nem végleges sportegészségügyi részleget ott alakítják ki.
A létesítmény egy teljesen fedett, multifunkcionális sportközpont lesz. Elsősorban egy 400 méteres gyorskorcsolya-versenypályát, a hozzá tartozó lelátókat és kiszolgálófunkciókat foglal magában. Eredetileg 8000 nézőnek lett volna hely, azt most 5000-re csökkentették. Az épületben elhelyezendő még négy 60 x 30 méteres gyakorló jégpálya is - közölte a Nemzeti Közlekedési Központ honlapja.
Az új stadion alapterülete 70 ezer négyzetméter lesz, benne 18600 négyzetmétert szánnak jégfelületnek és 700 négyzetmétert vízfelületnek.
Nem kell nélkülöznie a versenyekre érkező hazai és külföldi sportolóknak, számukra egy 142 szobás hotelt is építenek, ennek részleteit még vizsgálják. Egyelőre nem tudjuk, hogy mikor indulnak a munkálatok. A beruházásról hírt adó Nemzeti Közlekedési Központ honlapja (nkk.hu) csak a tervezés megkezdésének évét, 2021-et jelölte meg. A legvalószínűbb, hogy az áttervezést még idén befejezik, az építkezés így várhatóan áttolódik 2023-2024-re. A költségekről az NKK sem közölt semmit, de bizonyosan tízmilliárdos nagyságrendű lesz.