4p

Egy meglepő, és egy már megszokott győztes is született a 29. hét nézettségi adataiban.

Miközben csúcsra jár a nyár, a tévéképernyőkön továbbra is az RTL által újraélesztett Activity birkózott az ismétlések tengerével. Az esti program első felében érkező vetélkedő a korábbi hetek egyébként is gyenge teljesítményéhez képest sem tudott javítani, így átlagosan 210 ezer nézőt tudott a képernyők elé vonzani. A vetélkedő nagyot bukott a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban is,

egyik epizód sem jutott 100 ezer néző fölé a szegmensben, és az átlagos közönségarány nem érte el a 10 százalékot sem.

Ezt a teljesítményt elnézve a csatorna valószínűleg inkább megkönnyebült attól a ténytől, hogy az Activity évadzárózott, azaz egy időre biztosan eltűnik a képernyőről. 

Az esti idősáv második felében a csatorna egyébként megint az ’A mi kis falunk’ ismétléseit adta, a saját gyártású sorozat 280 ezres átlagnézettségig jutott, ami valamivel gyengébb, mint az elmúlt hetekben elért 300 ezer körüli nézőszám.

Ennyi volt - véget ért az Activity évada. Fotó: RTL Sajtóklub
Ennyi volt - véget ért az Activity évada. Fotó: RTL Sajtóklub

A Szerencsekerék ismétlése is szinte verhetetlen

A TV2-nek nem lehet oka a panaszra, hogyha ismétlésekről van szó, hiszen a Szerencsekerék még ismétléseivel is csak ritkán talál legyőzőre: a teljes lakosság körében a heti győzelem 700 ezer nézővel a csütörtöki epizódnak jutott.

A széria összességében 650 ezres átlagos nézettséget tudott felmutatni a 29. héten, ami szintén szép eredmény. A Szerencsekerék hagyományosan jól teljesít a fiatalabb korcsoportban is, átlagosan 16 százalékos közönségaránnyal, ez azonban a kategóriában ismételten nem volt elég a heti győzelemhez.

A csatorna esti idősávjának második felében az ’A hegyi doktor – Újra rendel’ osztrák-német sorozat érkezett, a Magyarországon már korábban nagy népszerűséggel futó széria epizódjait átlagosan 475 ezren követték a képernyőkön, ez kisebb gyengülés az előző hetek eredményéhez képest.

Sporteseményekből sem volt hiány

A 29. héten két jelentősebb sporteseményt is rendeztek, hiszen szerdán játszotta a második meccsét a Ferencváros a feröeri KÍ Klaksvík csapata ellen a Bajnokok Ligája selejtezőjében. A csúfos Fradi vereséggel záruló mérkőzést a tévéképernyőkön mindössze 300 ezren követték, a gyenge nézőszám feltehetőleg azzal is magyarázható, hogy a már a félidőben 3-0-s eredménnyel vesztésre álló magyar csapat szurkolói inkább kikapcsolták a készülékeket.

Hétvégén Magyarországra érkezett a száguldó cirkusz, hiszen most rendezték a Hungaroring versenyhétvégét. A rendkívül eseménydús versenyen végül Max Verstappen látta meg elsőként a kockás zászlót, a holland klasszis ezzel tovább folytatta menetelését. A hazai versenyhétvége a tévézőket is lázba hozta, és több mint 600 ezren nézték a vasárnapi futamot, míg a 18-49 évesek korcsoportjában 210 ezer nézőt vonzott a képernyők elé, 33 százalékos közönségarány mellett – ezzel pedig messze a magyar nagydíj lett a heti a győztes a kategóriában.

Csendes hétvége

A nyári tévés uborkaszezonra jellemző az, hogy a hétvégék nem tartogatnak nagy izgalmakat, hiszen egyik csatorna sem futtat saját vetélkedőt, tehetségkutatót, vagy sorozatot a két pihenőnapon. Ennek köszönhetően igazából csak azon múlik a hétvégi győztes, hogy hol választanak sikeresebben filmet.  

Szombat este az RTL-en adott ’Megint 17’ 207 ezer nézőjével épphogy kikapott a párhuzamosan futtatott ’James Bond: A világ nem elég!’ 210 ezres közönségétől. Vasárnap összeségében szintén a TV2 örülhetett, hiszen a győzelem a ’GondoZoo’ vígjátéknak jutott, amely 268 ezer nézőig jutott.

Így alakult a heti eredmény

A heti összecsapásban ismételten a TV2 kerekedett felül, elsősorban a Szerencsekerék igen jó teljesítményének köszönhető – az, hogy a csatorna előnye nem lett nagyobb, elsősorban azzal magyarázható, hogy a fiatalabb korcsoport szombat este inkább az RTL-en adott ’Megint 17’ filmet nézte. Összességében azonban a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában a TV2 így is vitte a pálmát, és 11,7 százalékával megelőzte az RTL által elért 11,5 százalékot.

Az RTL most abban reménykedhet, hogy a 30. héten elindult legújabb celebvetélkedője, a pártalálós ’Celebrandi’ bejön majd a nézőknek a nyári hőségben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!