4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy meglepő, és egy már megszokott győztes is született a 29. hét nézettségi adataiban.

Miközben csúcsra jár a nyár, a tévéképernyőkön továbbra is az RTL által újraélesztett Activity birkózott az ismétlések tengerével. Az esti program első felében érkező vetélkedő a korábbi hetek egyébként is gyenge teljesítményéhez képest sem tudott javítani, így átlagosan 210 ezer nézőt tudott a képernyők elé vonzani. A vetélkedő nagyot bukott a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban is,

egyik epizód sem jutott 100 ezer néző fölé a szegmensben, és az átlagos közönségarány nem érte el a 10 százalékot sem.

Ezt a teljesítményt elnézve a csatorna valószínűleg inkább megkönnyebült attól a ténytől, hogy az Activity évadzárózott, azaz egy időre biztosan eltűnik a képernyőről. 

Az esti idősáv második felében a csatorna egyébként megint az ’A mi kis falunk’ ismétléseit adta, a saját gyártású sorozat 280 ezres átlagnézettségig jutott, ami valamivel gyengébb, mint az elmúlt hetekben elért 300 ezer körüli nézőszám.

Ennyi volt - véget ért az Activity évada. Fotó: RTL Sajtóklub
Ennyi volt - véget ért az Activity évada. Fotó: RTL Sajtóklub

A Szerencsekerék ismétlése is szinte verhetetlen

A TV2-nek nem lehet oka a panaszra, hogyha ismétlésekről van szó, hiszen a Szerencsekerék még ismétléseivel is csak ritkán talál legyőzőre: a teljes lakosság körében a heti győzelem 700 ezer nézővel a csütörtöki epizódnak jutott.

A széria összességében 650 ezres átlagos nézettséget tudott felmutatni a 29. héten, ami szintén szép eredmény. A Szerencsekerék hagyományosan jól teljesít a fiatalabb korcsoportban is, átlagosan 16 százalékos közönségaránnyal, ez azonban a kategóriában ismételten nem volt elég a heti győzelemhez.

A csatorna esti idősávjának második felében az ’A hegyi doktor – Újra rendel’ osztrák-német sorozat érkezett, a Magyarországon már korábban nagy népszerűséggel futó széria epizódjait átlagosan 475 ezren követték a képernyőkön, ez kisebb gyengülés az előző hetek eredményéhez képest.

Sporteseményekből sem volt hiány

A 29. héten két jelentősebb sporteseményt is rendeztek, hiszen szerdán játszotta a második meccsét a Ferencváros a feröeri KÍ Klaksvík csapata ellen a Bajnokok Ligája selejtezőjében. A csúfos Fradi vereséggel záruló mérkőzést a tévéképernyőkön mindössze 300 ezren követték, a gyenge nézőszám feltehetőleg azzal is magyarázható, hogy a már a félidőben 3-0-s eredménnyel vesztésre álló magyar csapat szurkolói inkább kikapcsolták a készülékeket.

Hétvégén Magyarországra érkezett a száguldó cirkusz, hiszen most rendezték a Hungaroring versenyhétvégét. A rendkívül eseménydús versenyen végül Max Verstappen látta meg elsőként a kockás zászlót, a holland klasszis ezzel tovább folytatta menetelését. A hazai versenyhétvége a tévézőket is lázba hozta, és több mint 600 ezren nézték a vasárnapi futamot, míg a 18-49 évesek korcsoportjában 210 ezer nézőt vonzott a képernyők elé, 33 százalékos közönségarány mellett – ezzel pedig messze a magyar nagydíj lett a heti a győztes a kategóriában.

Csendes hétvége

A nyári tévés uborkaszezonra jellemző az, hogy a hétvégék nem tartogatnak nagy izgalmakat, hiszen egyik csatorna sem futtat saját vetélkedőt, tehetségkutatót, vagy sorozatot a két pihenőnapon. Ennek köszönhetően igazából csak azon múlik a hétvégi győztes, hogy hol választanak sikeresebben filmet.  

Szombat este az RTL-en adott ’Megint 17’ 207 ezer nézőjével épphogy kikapott a párhuzamosan futtatott ’James Bond: A világ nem elég!’ 210 ezres közönségétől. Vasárnap összeségében szintén a TV2 örülhetett, hiszen a győzelem a ’GondoZoo’ vígjátéknak jutott, amely 268 ezer nézőig jutott.

Így alakult a heti eredmény

A heti összecsapásban ismételten a TV2 kerekedett felül, elsősorban a Szerencsekerék igen jó teljesítményének köszönhető – az, hogy a csatorna előnye nem lett nagyobb, elsősorban azzal magyarázható, hogy a fiatalabb korcsoport szombat este inkább az RTL-en adott ’Megint 17’ filmet nézte. Összességében azonban a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában a TV2 így is vitte a pálmát, és 11,7 százalékával megelőzte az RTL által elért 11,5 százalékot.

Az RTL most abban reménykedhet, hogy a 30. héten elindult legújabb celebvetélkedője, a pártalálós ’Celebrandi’ bejön majd a nézőknek a nyári hőségben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!