4p

 A 41. hét nézettségi adatainak egyik legjelentősebb pontját is a magyar válogatott adta.

Beállt az elkövetkező hetek menetrendje a kereskedelmi csatornákon, így mindkét adó hagyományosan jól fogadott műsorokkal várja a nézőket esténként. Az RTL-en elsőként érkező ’Nyerő páros – Mit bír el a szerelem?’ 562 ezres átlagos nézettségével továbbra is stabilan teljesít, míg a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban kifejezetten erős, 244 ezres nézőszám mellett elért 23 százalékos közönségarányával a szegmens második legnézettebb adása lett.

A csatorna másodikként a Survivort küldte harcba, a legendás túlélőshow hazai változata a héten már csak 270 ezres átlagos nézőszámig jutott a teljes lakosság körében – ennél valamivel egyébként jobb eredmény a kiemelt kereskedelmi korcsoportban elért 113 ezres átlagnéző, és 13,5 százalékos közönségarány.

A TV2-n az Ázsia Expressz új évadja ezúttal Amerikában kalandozik, a mindig nagyon népszerű műsor pedig most is hozza a kötelezőt: 618 ezres átlagos nézettségére biztosan nem panaszkodhat a csatorna. A celebvetélkedő a 18-49 évesek körében átlagosan 200 ezer főt mozgatott meg, alulról súrolva a 20 százalékos közönségarányt, azaz ebben a műsorsávban nem tudta legyőzni a párhuzamosan futó Nyerő párost.

Visszatért az ’A nagy ő – The Bachelor’ is, amelyben ezúttal Magyarország egyik leggazdagabb embere, Jákob Zoltán üzletember keresi élete párját. A társkereső a viszonylag késői, fél 10-es kezdés ellenére is nagyot megy, és 533 ezres nézőszámával könnyedén veri a párhuzamosan futó Survivort.

Sportesemények

Talán senkinek nem okoz meglepetést, hogy a hét legnézettebb sporteseménye hazai illetőségű lett, hiszen szombaton a magyar válogatott a szerb csapattal találkozott, az itt elért 2-1-es győzelemmel pedig közvetlenül az Európa-bajnokságra történő kijutás kapujába került – hogy ezt sikerül-e bebiztosítania a csapatnak majd a cikkünk megjelenése után kezdődő Litvánia-Magyarország meccsen derül majd ki.

Szoboszlaiék remekelését a teljes lakosság körében 770 ezren figyelték, amellyel a hét második legnézettebb műsora lett, míg a 18-49-es korcsoportban elért 275 ezer néző és 27,4 százalékos közönségarány a szegmens legjobbja lett, legyőzve a hétvégi szuperprodukciókat is.

A magyar játékosok ünneplik győzelmüket a labdarúgó Európa-bajnoki selejtezők hetedik fordulójában, a G csoportban játszott Magyarország - Szerbia mérkőzés végén. Fotó: MTI/Kovács Tamás
A magyar játékosok ünneplik győzelmüket a labdarúgó Európa-bajnoki selejtezők hetedik fordulójában, a G csoportban játszott Magyarország - Szerbia mérkőzés végén. Fotó: MTI/Kovács Tamás

Érdekesség, hogy a legnézettebb műsorok listájára ezúttal bekerült egy kézilabdameccs is, a magyar női válogatott az osztrákoknál vendégeskedett az európai EHF-kupa csoportkörében, és 34-32-re megszerezte a győzelmet. Mindezt 144 ezren nézték a tévéképernyők előtt.

Új érkező hétvégén

Az RTL saját gyártású sorozata, az ’A mi kis falunk’ tovább görgeti új részeit a szombati program nyitányaként, ezúttal 473 ezres nézettséggel, míg a ’The Voice’ 357 ezer főt vonzott a képernyők elé, ezzel pedig csúnyán visszaesett az előző hetekhez képest. Ennek okát nem nehéz megtalálni, hiszen a TV2-re visszatért a celebtáncos ’Dancing With The Stars’, a különösen az idősebb korosztályban erős show 762 ezres nézettséggel köszönt be.

Vasárnap az RTL ismét a ’The Voice’ újabb epizódjával várta a közönséget, az elért 432 ezres nézőszám valamivel jobb a szombatihoz képest, összességében azonban gyengülés az előző hetekhez viszonyítva. A napi győzelem egyértelműen a TV2-nek jutott, hiszen a ’Sztárban sztár leszek!’ 824 ezer embert ültetett a készülékek elé, ezzel pedig a teljes lakosság körében könnyedén behúzta a heti győzelmet.

Így alakult a hét

A 41. héten nem volt kiugróan nagy különbség a csatornák között, az azonban egyértelműnek tűnik, hogy az RTL hétvégén jelenleg nem igazán tud versenyezni a két TV2-s szuperprodukcióval, viszont hétköznapokon a ’Nyerő páros’ magabiztosan hozza a számokat. A 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában tehát a TV2 vitte el a pálmát, és 20,4 százalékával megelőzte az RTL által elért 17,1 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!