5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ismét nagyon kiegyensúlyozottan alakult a legnagyobb kereskedelmi csatornák küzdelme. A 40. héten a 'Séfek séfe' győztest avatott, és megérkezett a celebtáncos 'Dancing With The Stars'. 

Az RTL és a TV2 hétköznapi őszi programkínálatában a 40. héten nem történt lényegi változás a megelőző héthez képest. Az RTL esti csúcsidejének műsorsávján továbbra is a Keresztanyu és a ’Nyerő páros – Mit bír el a szerelem?’ osztozkodott, míg a TV2 ugyanebben az időpontban a több mint két órás műsoridejű ’Séfek séfe’ utolsó részeit adta.

Hasonlóan az előző héthez, ismét a megszokottnál kissé gyengébben teljesített a kereskedelmi szempontból legfontosabb 18-49 éves korosztály körében a Róza mama irányította makkosszállási csempészhálózat történetét feldolgozó vígjátéksorozat, a Keresztanyu. A széria szeptember első felében még könnyedén hozni tudta a 17 százalékos közönségarányt a korosztályban, a 39. héten azonban a legerősebb, hétfői nap is csak 16,9 százalékot hozott, míg pénteken becsúszott egy 13,9 százalékos nap is.

Továbbra is nagyot megy a korcsoportban a ’Nyerő páros’, amelynek leggyengébb, keddi napja is 18,5 százalékos közönségarányt produkált, míg a hét elején 22,9 százalékot hozott a celebpárok drámázása – ez a közönségarány szempontjából a legjobban teljesítő hétköznapi adás volt. A bulvársajtóban is igen jól forgó vetélkedő-reality kifejezetten stabilan teljesít, és hozza a 19-20 százalék körüli közönségarányt, amellyel egyébként a csatorna a korcsoportban mért heti átlaga felett teljesít, így felfelé húzva azt.

Az, hogy ismét fej-fej mellett voltak a csatornák, a hétvégi szuperprodukciók mellett a ’Séfek séfe’ erős búcsúhetének köszönhető: a széria pénteken megkoronázta idei királynőjét, Pereszlényi Alexandrát. Erre a döntőre kiugróan sokan voltak kíváncsiak a kereskedelmi szempontból legfontosabb korcsoportból is, így az adás 22,6 százalékos közönségarányt hozott. Számszerűsítve pedig 260 ezer 18-49 év közötti követte Szandra győzelmét, ennél nagyobb nézőszámot a korcsoportban csak a hétvégi tehetségkutatók tudtak felmutatni. A 19 százalékos átlagos közönségarányt tartó ’Séfek séfe’ esetében is becsúszott egy gyengébb nap: kedden csak 16,5 százalékot hozott a széria.

A hétköznapok győztese a kereskedelmi korcsoportban

Bár az nem vitatható, hogy a ’Séfek séfe’ búcsúhete miatt a TV2 szép eredményt könyvelhetett el a 39. hét hétköznapjain, összességében, ha a hétköznapi adások top 10-es listát nézzük a 18-49 éves korosztály körében, a győztesnek az RTL tűnik. Az RTL részéről a ’Nyerő páros’ heti mindegyik adása, valamint a Fókusz szerdai epizódja, míg a TV2 részéről ’Séfek séfe’ négy adása végzett a top 10-ben.

A hét indulója a 'Dancing With The Stars' volt. Fotó: TV2
A hét indulója a 'Dancing With The Stars' volt. Fotó: TV2

Így alakult a „titánok” harca

Ha szabad ezzel viccelnünk, bár hétköznap is akadnak igen jó eredményt hozó műsorok mindkét csatornán, ahogy arról feljebb írtunk is, a hétvégi tehetségkutatók egészen egyszerűen más kategóriát képviselnek.

Az előző héthez képest most mondhatni, „helyreállt a világ rendje”, hiszen a 18-49 éves korcsoportban megnyerte a hetet az X-Faktor, az RTL tehetségkutatója 37,3 százalékos közönségarányt tudott, amely közelébe nem ért a héten másik műsor, ráadásul a héten egyedül csak az X-Faktor tudott a korcsoporton belül több mint 400 ezer embert a képernyők elé ültetni. Ha a teljes lakosságra vonatkozó adatokat nézzük, mondhatni, fordul a kocka, ugyanis a kereskedelmi korcsoportban „csak” 31,9 százalékos közönségarányt hozó ’Sztárban sztár leszek!’ a 4 éven felülieket magába foglaló korcsoportban ismét megnyerte a hetet: 12,4 százalékos nézettség mellett 1,06 millió embert ültetett a képernyők elé. Ezzel szemben az X-Faktor a teljes lakosság körében 9,1 százalékos nézettséget és 781 ezres nézőszámot tudott felmutatni.

Felemásan kezdett az X-Faktor TV2-es vetélytársa

Az, hogy miért nem csökken a különbség a teljes lakosság körében két hétvégi tehetségkutató közt, egyrészt részben azzal magyarázható, hogy a kárörvendőket a képernyők elé vonzó X-Faktor válogatók időközben véget értek, és a jelenlegi mentorházas adások talán kevesebbeket mozgatnak meg, másrészt pedig azzal, hogy a TV2 szombaton indította útjára a ’Dancing With The Stars’ újabb évadját. A sztártáncos műsor a 18-49 éves korcsoportban nagyon kikapott az X-Faktortól és csupán 15,7 százalékos közönségarányt tudott produkálni, viszont a teljes lakosság körében több mint 736 ezer embert ültetett a tévék elé. Kérdés, hogy ez a nézőszám állandónak bizonyul majd, vagy csak a széria rajtja mozgatott meg sokakat.

Fej-fej mellett a 40. héten

A heti versenynél nem lehet győztest hirdetni, ugyanis ilyen nem volt: mindkét csatorna 18,7 százalékos átlagos közönségaránnyal zárta a 40. hetet, így az nem vitatható, hogy az elmúlt hetekben a TV2 felzárkózott az RTL-hez. Most, hogy a konzisztensen jól teljesítő ’Séfek séfe’ helyén már ma elindul ’Ázsia Expressz’ harmadik évada, jövő héten pedig az újonc celebvetélkedő ’Párharc’ érkezik, az a kérdés, hogy mindezt mennyire sikerül majd megtartani. Különösen úgy, hogy mindeközben október 17-én indul az RTL-en a szintén örök bulvárkedvenc 'Celeb vagyok, ments ki innen!' legújabb évada. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!