Lázár János az év elején már bejelentette, hogy a közös osztrák-magyar vasúttársaság, a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. erőforrásait nagyobb arányban vonják be a magyarországi vasúti közlekedésbe, és a nyári főszezontól a GYSEV többletfeladatokat kap – idézi fel a 24.hu. Az építési és közlekedési miniszter azután tette a bejelentést, hogy a magyar állam minősített többségbe került a GYSEV-ben, aminek következtében akár egyedül is minden lényeges döntést meghozhat.
A lap írta meg korábban, hogy a magyar fél csellel akadályozta meg az osztrák állam részvételét a tőkeemelésben, és növelte 75 százalék fölé tulajdonrészét a karácsony előtt tartott rendkívüli közgyűlésen. Az akció nyomán a kisebbségi tulajdonos teljesen kiszolgáltatottá vált a magyar féllel szemben.
A közgyűlésen erőből végig vitt döntésekről a GYSEV január 16-án adta be a változásbejegyzési kérelmet a Győri Törvényszék Cégbíróságának, ebben a tőkeemelés és az új tulajdonosi arány is szerepelt. A pórul járt osztrák tulajdonostárs azonban nem hagyta annyiban a dolgot, pereskedés kezdődött. A felperes az osztrák közlekedési minisztérium, az alperes a GYSEV Zrt., de az utóbbi pernyertessége érdekében beavatkozott az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) is. Heinzelmann Virág ügyvéd, aki a közgyűlésen az osztrák államot képviselte, bejelentést tett a cégbíróságon, jelezve, hogy a magyar állam tőkeemelését az osztrák fél nem szavazta meg. Álláspontja szerint a magyar fél jogsértő módon járt el, amikor kizárta az Osztrák Köztársaságot a tőkeemelésből annak ellenére, hogy az minden, a tőkeemeléshez szükséges előfeltételt teljesített.