3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Közeleg a hármas metró rekonstrukciójának júniusra ígért befejezése, miközben kérdéses, hogy lesz-e elég szerelvény a teljes vonal kiszolgálására.

A BKV elismerte, jelenleg a felújított orosz metrószerelvények negyede – a 37 szerelvényből 9 – nem üzemképes, de a cég szerint ettől még „a megfelelő számú szerelvényt forgalomba tudják állítani” - írta meg a Népszava.

Egy a metróüzemeltetésre rálátó szakember a lapnak arról beszélt, hogy a biztonságos üzemeltetéshez szerinte 30 futó+2 tartalék szerelvény szükséges. Utóbbiakat váratlan események – például kisebb baleset, meghibásodás – esetén vetik be, ami egy ilyen nagy forgalmú vasúti üzemnél nem annyira ritkaság. Kettő szerelvény azonban egy tavaly januári kőbányai balesetet óta használhatatlan, javításukhoz az embargó alatt álló orosz gyártóra lenne szükség.

A BKV helyzetét bonyolítja, hogy az uniós szankciók miatt nem vehetnének alkatrészt az oroszoktól a metrókocsikhoz. Fotó: Wikipédia
A BKV helyzetét bonyolítja, hogy az uniós szankciók miatt nem vehetnének alkatrészt az oroszoktól a metrókocsikhoz. Fotó: Wikipédia

Így a bevethető járművek száma annyira lecsökkent, hogy a szükséges műszaki felülvizsgálatok és karbantartások miatt nagyon kifeszített menetrend összeállítására nyílik csak lehetőség.

A BKV helyzetét bonyolítja, hogy az uniós szankciók miatt elvileg nem vehetnének alkatrészt az oroszoktól. A fővárosi közlekedési cég viszont most azt írta a Népszavának, hogy a háború kitörése óta is érkezett valamennyi alkatrész az MWM-től. Ez csak az embargó kijátszásával lehetséges. De azért nem számottevő mennyiség, hiszen a fővárosi közlekedési cég alapvetően a meglévő raktárkészletből és hazai gyártók bevonásával próbálja beszerezni a hiányzó alkatrészeket.

A másik gond, hogy a közép és magas ciklusú karbantartások hetekig húzódhatnak. Márpedig az orosz járműveknél ezt jóval sűrűbben kell elvégezni, mint az M2-es és a az M4-es vonalakon közlekedő Alstomoknál.

Frissítés:

A BKV Zrt. közleményben cáfolta azokat az híreket, hogy ne rendelkezne elegendő metrószerelvénnyel ahhoz, hogy az M3 teljes vonalán menetrendszerinti forgalmat biztosítson.

Közölte, hogy jelenleg 9 szerelvényük javítása/műszaki felülvizsgálata van folyamatban, a felújítás zökkenőmentes, a padlójavítások lebonyolítása ütemezett, az alkatrészek pótlása raktárkészletről és hazai gyártók bevonásával történik. A vállalat visszautasítja a Népszava cikkében leírtakat, hiszen a BKV Zrt. nem „játszott ki” embargós rendelkezést. Ahogy eddig is, ezután is a hatályos törvények és jogszabályok betartásával jár el a beszerzéseknél - hangsúlyozták.

Közölték emellett, hogy az orosz gyártóval kapcsolatban állnak. Eddig 26 db bankgarancia összegét utalták át a BKV-nak 7,160 millió euró értékben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!