A diszkontláncokban a legnépszerűbb alapélelmiszerek, gyümölcsök árát vizsgáló Privátbankár Diszkont Árkosár június végi felmérése szerint ezekben a boltokban is nőtt az átlagár az egy hónappal korábbihoz képest - írja laptársunk, a Privátbankár.
Az Aldi, a Lidl és a Penny 9858 forintos átlagot produkált, szemben a májusi 9755 forintos értékkel. Ez alig több mint 1 százalékos drágulás az érintett termékek árának összegét nézve. Ugyanakkor majdnem 5 százalékos csökkenés az első, tavalyi októberi Privátbankár Diszkont Árkosár-felméréshez képest. A kosárban szereplő termékek közül a Coca-Cola, a sajt mellett az alma és az étolaj volt a főszerepben az árváltozásokat tekintve.
A cikkből kiderül az is, hogy a tavalyi pocsék helyzet után az idén már javult a helyzet a magyar kiskereskedelemben. Azaz a vásárlók költésének emelkedésével e megvásárolt élelmiszerek nagyobb mennyisége is nőtt. A múlt évben ugyanis sokkal több pénzért jóval kevesebb termék került a kosarakba.