4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 48. hét nézettségi adataiban egy műsor régen nem látott szintet ért el.

Az RTL ezúttal is a Hollandiából honosított ’Árulók – Gyilkosság a kastélyban’ epizódjaival várta a közönséget hétfőtől szombatig, a krimivetélkedő pedig záróhetében is stabil teljesítményt nyújtott, hiszen a teljes lakosság körében átlagosan 520 ezer körüli nézettséget hozott. A számokat egyébként a 447 ezret hozó szombati finálé rontotta le, ennek gyengélkedése azonban nem meglepő, de erről majd később.

Az Árulók a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 évesek korcsoportjában is stabil teljesítményt nyújtott, és 255 ezres átlagnézőszámmal, valamint 23 százalék feletti közönségaránnyal iratkozott fel a toplistára. A program második felében a Zámbó Jimmy életéből készült sorozat, ’A Király’ érkezett, 305 ezer körüli átlagos nézettséggel.

A TV2-nek tulajdonképpen nincsen sok oka a panaszra, hiszen a hagyományosan a közönség kedvencének számító ’Farm – VIP’ továbbra is tarol a teljes lakosság körében, az idei évadban például Rékasi Károly, Laky Zsuzsi és Szabyest versengenek. A celebshow ezúttal egy igen masszív, 700 ezres átlagnézettséget ért el.

A kép némileg árnyaltabb, hogyha a kiemelt kereskedelmi korcsoportot nézzük, ugyanis a szegmensben a ’Farm – VIP’ némileg szokatlanul, de nagyon kikapott a párhuzamosan futó RTL-es műsortól, és 160 ezer körüli átlagos nézőszámmal, és 15 százalék alatti közönségaránnyal kullogott az Árulók után.

A csatorna hétköznapi esti programjának második felét továbbra is a Párharc foglalja el, a celebpárok vetélkedője az előző héthez képest kisebb erősödést mutatott be, és 430 ezer környékére jött fel adásonként, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban részenként 112 ezer nézőt és 12,8 százalékos közönségarányt ért el.

Mit néztek a magyarok? Fotó: Depositphotos
Mit néztek a magyarok? Fotó: Depositphotos

Hányan nézték a sportműsorokat?

A héten nem volt hiány sporteseményekből, két sportágból összesen öt különböző megmérettetés fért fel a legnézettebbek listájára:

  • a Ferencváros az FK Čukarički csapatánál vendégeskedett az UEFA Konferencia Liga csoportkörében, a végül 2-1-es magyar győzelemmel záródó mérkőzést 350 ezren,
  • a Ferencváros és a Mezőkövesd 0-0-s döntetlennel záruló találkozóját a magyar bajnoki keretében 212 ezren,
  • az FC Barcelona és az FC Porto találkozóját a Bajnokok Ligája keretében 189 ezren,
  • míg a Liverpool és a Fulham meccsét 177 ezren követték a készülékek előtt.

A kakukktojás a legjobban teljesítő sportesemények között ezúttal egy kézilabdamérkőzés volt, a világbajnokságon Magyarország Kamerun csapatával csapott össze – a sima magyar győzelmet 177 ezren látták.

Hétvégi szuperprodukciók

A puskapor ezúttal is hétvégén durrogott a leginkább, és a kereskedelmi csatornák ekkor villantottak igazán komoly számokat. Szombaton az RTL mindössze az ’Árulók – Gyilkosság a kastélyban’ egy részét indította érdemi kihívóként, ez pedig utólag jó döntésnek is bizonyult, hiszen ezen a napon döntőzött a brutálisan sikeres évadot bonyolító ’Dancing With The Stars – Mindenki táncol’, amely győztes párja végül Krausz Gábor és Mikes Anna lett.

A finálé kiugróan erős, 990 ezres nézettséggel zárt a teljes lakosság körében, ennél jobb eredményt hónapok óta nem tudott egyetlen műsor sem hozni.

A Dancing a 18-49 évesek körében is szépen teljesített 280 ezres nézettségével és 26,2 százalékos közönségarányával, ez azonban a kategóriában nem volt elég a heti győzelemre.

Vasárnaponként a Sztárbox az elmúlt hetekben verhetetlennek bizonyult, most azonban fordult a kocka, és a ’Sztárban sztár leszek!’ kerekedett felül, és kereken 800 ezres nézettséget ért el a teljes lakosság körében, szemben az RTL-es rivális által felmutatott 746 ezerrel.

Az utolsó nevetés azonban így is az RTL-nek jutott, hiszen a kiemelt kereskedelmi korcsoportban a Sztárbox megint nem talált legyőzőre, és 31,5 százalékos közönségarányával, valamint 387 ezres nézettségével letarolta a kategóriát.

Így alakult a hét

Az RTL krimirealityjének, és a tovább dübörgő Sztárbox számainak fényében egyáltalán nem meglepő végeredmény született a 48. héten: a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában egyértelműen az RTL vitte el a pálmát, és 19,6 százalékával megelőzte a TV2 által elért 15,8 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!