Közölték, hogy a biztosítónak december végéig számot kell adnia a legtöbb kérdésben a jogsértések megszüntetéséről. A jegybank megállapította, hogy a biztosító informatikai rendszerénél nem volt megfelelő a jogosultságellenőrzés, az üzletmenet-folytonossági tervek és a licenckezelés. Hozzátették: egyes életbiztosítási termékeknél a jegybank szerint eltértek a szerződési feltételektől, elmaradt az éves felülvizsgálat, illetve nem dokumentálták jogszerűen. Nem volt megfelelő a tájékoztatás például az értékkövetésről, illetve a befektetési egységekhez kötött életbiztosításokról - írta a jegybank.
Hiányos volt ezen felül a biztosító panaszkezelési szabályzata, valamint a honlapján nem szerepelt az online vitarendezési platformra mutató link. Nem válaszolták meg továbbá minden esetben határidőben az ügyfélpanaszokat, illetve nem teljeskörűen tájékoztatták a fogyasztókat a panasz elutasítása esetén a rendelkezésre álló jogorvoslati lehetőségekről - sorolta az MNB. A vizsgálat hiányosnak találta továbbá a biztosító újonnan belépő alkalmazottjaira irányadó oktatási szabályzatait is. Az MNB a bírság kiszabásakor mérlegelte a cég pénzügyi adatait, piaci részesedését, a jogszabálysértések súlyát, lehetséges hatását, enyhítő körülménynek számított ugyanakkor a biztosító együttműködő magatartása - írták a közleményben. (MTI)