Az RTL hétköznap esténként ’A konyhafőnök’ új évadjával várja a nézőket, a több mint két órás adásidejű vetélkedő második hetében átlagosan 380 ezres nézettséget ért el, ez megegyezik a kezdőhét eredményével, azaz a műsor nem veszített az érdeklődéséből. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban a műsor átlagosan 150 ezer embert ültetett a képernyők elé 17,7 százalékos közönségarány mellett, ez enyhébb javulást jelent a nyitóhéthez képest.
Míg a nagy vetélytárs már bevetette első őszi fegyverét, a TV2 a 35. héten még ismétlésekkel szórakoztatta közönségét, az elsőként érkező Szerencsekerék 640 ezres átlagos nézettséget tudott felmutatni a teljes lakosság körében, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 135 ezer nézőre futotta, 15 százalékos közönségarány mellett. Ez valamivel jobb eredmény az elmúlt heti adatoknál, így a csatornának nincsen oka panaszra. Az ismétlések sorát a Zsákbamacska folytatta, a vetélkedő megismételt adásait átlagosan 305 ezren nézték a hétköznapokon, ez felejthető teljesítmény.
Sportesemények
A héten a sportrajongók is több meccsre odafigyelhettek, ezek közül a legjobb nézettséget a Forma-1 Olasz Nagydíj hozta. Monzában Max Verstappen történelmet írt, mindezt pedig 470 ezer magyar tévéző követte élőben. Focimeccsből sem volt hiány:
- az UEFA Konferencia Liga selejtezőjében a Ferencváros a litván FK Žalgiris csapatát fogadta, a sima 3-0-val záródó mérkőzésre 273 ezren voltak kíváncsiak;
- míg a Fradi a Zalaegerszeg ellen, a magyar bajnoki keretében vívott, 6-2-es győzelmét 220 ezren nézték.
Vasárnap pályára lépett a Liverpool is, és Szoboszlai Dominik megszerezte első gólját a csapatnál: az Aston Villa ellen aratott, sima 3-0-s győzelmet 102 ezren követték élőben.
Berobbant a hétvégi csata
Míg az elmúlt hetekben főleg azon múlt a hétvégi győzelem a csatornák között, hogy hol sikerült szerencsésebben a filmválasztás, most több szuperprodukció csapott össze. Szombaton az RTL bemutatta a korábban Magyarországon egyszer már megfuttatott ’The Voice’ frissen vásárolt licenszét, a legérdekesebbnek mindig a „székmegfordulós” válogatóadások esetében bizonyuló tehetségkutató 565 ezres nézőszámmal kezdett, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 226 ezren követték az adást, ami 24,6 százalékos közönségarányra volt elég.
A TV2 szombaton a ’Szerencsekerék – VIP’ adását küldte csatába, a ’Sztárban sztár leszek!’ mentoraival (Tóth Gabi, Pápai Joci, Majka) nyitó műsor 648 ezres nézőszámot tudott, viszont a 18-49-es korcsoportban elért 121 ezrével és 13,4 százalékos közönségarányával kikapott a párhuzamosan futó RTL-es tehetségkutatótól.
Vasárnap az RTL-en újra haraptak a cápák, visszatért a ’Cápák között’, az üzleti vetélkedő 468 ezres nézettséggel nyitott, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 225 ezer nézőre, és 21,7 százalékos közönségarányra tellett – ezzel az eredménnyel a csatorna feltehetőleg elégedett lehet. Panaszra ugyanakkor a TV2-nek sincsen oka, sőt:
a visszatérő ’Sztárban sztár leszek! 892 ezres, a teljes lakosság körében elért, valamint 264 ezres, a kiemelt kereskedelmi korcsoportban jegyzett nézőszámát nem tudták legyőzni a héten.
Így alakult a hét
Az őszi tévés csúcsszezon első hetében még a ’Sztárban sztár leszek!’ kiugró teljesítménye ellenére is az RTL örülhetett, elsősorban ’A konyhafőnök’ jó teljesítménye miatt. A 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában tehát az RTL vitte a pálmát, és 17,3 százalékával megelőzte a TV2 által elért 15 százalékot.