4p

Beindult az őszi tévészezon, a 35. héten a nyári pihenés után újra igazából összecsaptak a kereskedelmi csatornák.

Az RTL hétköznap esténként ’A konyhafőnök’ új évadjával várja a nézőket, a több mint két órás adásidejű vetélkedő második hetében átlagosan 380 ezres nézettséget ért el, ez megegyezik a kezdőhét eredményével, azaz a műsor nem veszített az érdeklődéséből. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban a műsor átlagosan 150 ezer embert ültetett a képernyők elé 17,7 százalékos közönségarány mellett, ez enyhébb javulást jelent a nyitóhéthez képest.

Míg a nagy vetélytárs már bevetette első őszi fegyverét, a TV2 a 35. héten még ismétlésekkel szórakoztatta közönségét, az elsőként érkező Szerencsekerék 640 ezres átlagos nézettséget tudott felmutatni a teljes lakosság körében, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 135 ezer nézőre futotta, 15 százalékos közönségarány mellett. Ez valamivel jobb eredmény az elmúlt heti adatoknál, így a csatornának nincsen oka panaszra. Az ismétlések sorát a Zsákbamacska folytatta, a vetélkedő megismételt adásait átlagosan 305 ezren nézték a hétköznapokon, ez felejthető teljesítmény.  

Sportesemények

A héten a sportrajongók is több meccsre odafigyelhettek, ezek közül a legjobb nézettséget a Forma-1 Olasz Nagydíj hozta. Monzában Max Verstappen történelmet írt, mindezt pedig 470 ezer magyar tévéző követte élőben. Focimeccsből sem volt hiány:

  • az UEFA Konferencia Liga selejtezőjében a Ferencváros a litván FK Žalgiris csapatát fogadta, a sima 3-0-val záródó mérkőzésre 273 ezren voltak kíváncsiak;
  • míg a Fradi a Zalaegerszeg ellen, a magyar bajnoki keretében vívott, 6-2-es győzelmét 220 ezren nézték.

Vasárnap pályára lépett a Liverpool is, és Szoboszlai Dominik megszerezte első gólját a csapatnál: az Aston Villa ellen aratott, sima 3-0-s győzelmet 102 ezren követték élőben.

Berobbant a hétvégi csata

Míg az elmúlt hetekben főleg azon múlt a hétvégi győzelem a csatornák között, hogy hol sikerült szerencsésebben a filmválasztás, most több szuperprodukció csapott össze. Szombaton az RTL bemutatta a korábban Magyarországon egyszer már megfuttatott ’The Voice’ frissen vásárolt licenszét, a legérdekesebbnek mindig a „székmegfordulós” válogatóadások esetében bizonyuló tehetségkutató 565 ezres nézőszámmal kezdett, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 226 ezren követték az adást, ami 24,6 százalékos közönségarányra volt elég.

Visszatért a 'Sztárban sztár leszek!'. Fotó: TV2 Sajtószoba
Visszatért a 'Sztárban sztár leszek!'. Fotó: TV2 Sajtószoba

A TV2 szombaton a ’Szerencsekerék – VIP’ adását küldte csatába, a ’Sztárban sztár leszek!’ mentoraival (Tóth Gabi, Pápai Joci, Majka) nyitó műsor 648 ezres nézőszámot tudott, viszont a 18-49-es korcsoportban elért 121 ezrével és 13,4 százalékos közönségarányával kikapott a párhuzamosan futó RTL-es tehetségkutatótól.

Vasárnap az RTL-en újra haraptak a cápák, visszatért a ’Cápák között’, az üzleti vetélkedő 468 ezres nézettséggel nyitott, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 225 ezer nézőre, és 21,7 százalékos közönségarányra tellett – ezzel az eredménnyel a csatorna feltehetőleg elégedett lehet. Panaszra ugyanakkor a TV2-nek sincsen oka, sőt:

a visszatérő ’Sztárban sztár leszek! 892 ezres, a teljes lakosság körében elért, valamint 264 ezres, a kiemelt kereskedelmi korcsoportban jegyzett nézőszámát nem tudták legyőzni a héten.

Így alakult a hét

Az őszi tévés csúcsszezon első hetében még a ’Sztárban sztár leszek!’ kiugró teljesítménye ellenére is az RTL örülhetett, elsősorban ’A konyhafőnök’ jó teljesítménye miatt. A 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában tehát az RTL vitte a pálmát, és 17,3 százalékával megelőzte a TV2 által elért 15 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!