A bejelentés szerint az még kérdéses, mihez igazítják majd a kompenzáció mértékét, mikori kerozinárat vesznek alapnak, és csak a közvetlen áremelkedésből származó költségeket egyenlítik-e ki – írja az Airportal.
Ekkora összeg már alkalmas lehet arra, hogy egyes légitársaságokat akár tisztességtelen piaci előnyhöz is juttasson még országon belül is, a külföldi versenytársakat pedig általánosan hozza nehezebb helyzetbe.
Ez főleg a szigorúan szabályozott Európai Unión belüli piacon okozhat bonyodalmakat, ahol a légitársaságok állami támogatása szigorúan szabályozott a piaci verseny fenntartása érdekében.
A miniszterhelyettes indoklása szerint minderre azért van szükség, mert a behatárolt piac és a lassú növekedés miatt a cégek nem tudják elég gyorsan végrehajtani az üzemanyag árához igazodó költségcsökkentő lépéseket, és így ellensúlyozni a kiadások növekedését. Az alapötlet ellenben nem a minisztériumtól származik, korábban maga Vlagyimir Putyin orosz elnök adott utasítást források allokációjára e célra.