4p

Több műsor is javítani tudott az előző hetek eredményéhez képest, a 'Sztárban sztár leszek!' azonban bankot robbantott. 

A 38. héten a hétköznap esti program továbbra is a főzős vetélkedőkről szólt, hiszen mindkét kereskedelmi csatornán ezek csaptak össze, a maguk kétórás műsoridejével. Ahogy táblázatunkon is látszik, az RTL-en adott ’A konyhafőnök’ és a TV2-s ’Séfek séfe’ csatájából az utóbbi került ki győztesen, a csatorna vetélkedője hetek óta erősödik a teljes lakosság körében, míg a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportban elért 21 százalék feletti átlagos közönségarány szintén nagyon jó eredmény.

A TV2 a héten elindította legújabb műsorát is, a ’Kőgazdag fiatalok – Rich Kids Hungary’ egy külföldi formátum honosítása, amely finoman szólva is jómódú félceleb influenszerek, és gazdag emberek gyermekeinek mindennapjait követi. A csatornának egyelőre nincsen különösebb oka az örömre, hiszen a műsor mindössze 240 ezer átlagos nézettségig jutott a teljes lakosság körében – igaz, ez feltehetőleg részben azzal is magyarázható, hogy este fél 11-kor kezdődik.

Sűrű hete volt a Fradinak

Több érdekesség is akadt a sportesemények kedvelői számára, hiszen nemcsak Forma-1-es futamot rendeztek, hanem több focimeccset is. A Ferencváros az UEFA Konferencia Liga csoportkörében a szerb FK Čukarički csapatával mérkőzött, a magyar együttes sima, 3-1-es győzelmet aratott. A héten ez volt a legnézettebb sportesemény, 329 ezren ültek a képernyők előtt.

A Fradinak azonban más programja is akadt, a magyar bajnokin ezúttal a Kisvárdával találkozott a csapat, itt 1-0-s győzelem született – a mérkőzést 219 ezren nézték.

Mindezek mellett szeptember 20-án igazi csemegét kaptak a nemzetközi labdarúgás rajongói, hiszen a Bajnokok Ligája keretében összecsapott a Bayern és a Manchester United, itt a 4-3-as győzelmet végül a németek szerezték meg. A meccset 227 ezren követték a tévék előtt.

Szinte tét nélkülivé vált a Forma-1-es szezon, hiszen a Red Bull színeiben versenyző Max Verstappen előnye lényegében behozhatatlan. Ennek ellenére vasárnap reggel 302 ezren mégis megnézték, ahogy Verstappen behúzott még egy győzelmet a japán nagydíjon, további hizlalva a fölényét.

Tovább folytatódott a hétvégi csata

Mostanában szombatra és vasárnap is jócskán jut nézettség szempontjából erős műsorokból, így rég elmúltak már azok a nyári hétvégék, amikor csak a filmválasztáson múlt a napi győzelem. Az RTL szombaton az ’A mi kis falunk’ új évadjának epizódjával indította az estét, ez ezúttal 493 ezres nézettségig jutott, amely kisebb gyengülés az előző rész teljesítményéhez képest. A ’The Voice’ tehetségkutató is tovább pörög a csatornán, az elért 583 ezres nézettség közel 100 ezres erősödést jelentett az előző heti eredményhez képest.

Megint verhetetlen volt a 'Sztárban sztár leszek!' Fotó: TV2 Sajtóklub
Megint verhetetlen volt a 'Sztárban sztár leszek!' Fotó: TV2 Sajtóklub

A TV2 szombati programját a ’Mutasd a hangod!’ nyitotta, a tehetségkutató a héten 630 ezer nézőig jutott, amely jelentős erősödés a nyitó adáshoz képest is. A csatorna emellett továbbra is duplázik hétvégente a ’Sztárban sztár leszek!’ részeivel, és a számok igazolják is ezt a stratégiát: a szombati epizód 831 ezer nézőig jutott, amely a hét második legjobb eredménye.

Vasárnap az RTL cápái erősödni tudtak az elmúlt héthez képest, a ’Cápák között’ üzleti vetélkedő így 471 ezres nézettségig jutott. Mindez azonban nem volt elég ahhoz, hogy versenyezni tudjon a ’Sztárban sztár leszek’ napi adásával, hiszen

a teljes lakosság körében ez 985 ezer nézőig, míg a 18-49 éves korcsoportban 316 ezer nézőig és 25,9 százalékos közönségarányig jutott, ez pedig toronymagasan a hét legjobb nézettsége volt. 

A 985 ezer fős közönségszám egyébként 2023 második felének legjobb nézettségi adata, közel hat hónapja nem született ennél jobb eredmény.  

Így alakult a heti végeredmény

Elsősorban a ’Séfek séfe’ és a ’Sztárban sztár leszek!’ rendkívül stabil teljesítményének köszönhető mindaz, hogy a hetet simán nyerte a TV2. Összesítve a heti eredményeket, a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában a TV2-é lett a győzelem, és 19,5 százalékával megelőzte az RTL által elért 14,6 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!