2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A globális világjárvány negatív gazdasági hatásának ellenére a Ferrari története legsikeresebb évét tudhatja maga mögött.

 

A luxusautó-gyártó közzétette 2021-es pénzügyi eredményeit, amelyből az derült ki, hogy tavaly összesen 11 115 darab Ferrarit értékesítettek, ami 22,3 százalékos növekedést jelent a megelőző év 9 119-es értékesítési eredményéhez képest.

Az eddigi csúcstartó a 2019-es év volt, amikor összesen 10 131 luxusautó talált új gazdára.

A tavalyi eladásokat elsősorban a Ferrari 8 hengeres modelljei hajtották. A gyártó szerint a V-8-as autók eladása 34,6 százalékkal nőtt a 2020-as évhez képest, köszönhetően az F8-as család iránti fokozott keresletnek, valamint a Ferrari Roma és az SF90 Stradale megjelenésének.

 

Nem tett be a cégnek a pandémia. Fotó: Depositphotos
Nem tett be a cégnek a pandémia. Fotó: Depositphotos

Mindeközben a Maranellóból kigördülő V-12-es szuperautók száma jelentős mértékben, 16,1 százalékkal csökkent. Az autógyártó ezt azzal magyarázza, hogy a 812 Superfast gyártását leállította, részben az exkluzivitás megőrzése érdekében.

Az elmúlt évekhez hasonlóan az EMEA-régió – Európa, Közel-Kelet és Afrika – volt a Ferrari legnagyobb piaca, éves szinten 14 százalékos növekedéssel, összesen 5492 eladott autóval.

A második helyet az amerikai kontinens szerezte meg 22 százalékos növekedéssel és 2831 eladott Ferrarival.

Ugyan a kínai, hongkongi és tajvani eladások 97 százalékkal megugrottak, továbbra is ezek a Ferrari legkisebb piacai, amelyeken összesen 899 autó kelt el 2021-ben.

A Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna szerint sikerük titka erős üzleti modelljükben rejlik.

Gondosan menedzseltük a lenyűgöző megrendeléseinket, összhangban a kontrollált növekedésre és a márkaexkluzivitás megőrzésére irányuló stratégiánkkal.

Az 52 éves iparági guru szeptember elsején vette át a vállalat vezérigazgatói szerepét azzal a feladattal, hogy az elektromos autók és a villamosítás új korszakába vezesse a Ferrarit. A luxusautó-gyártó néhány hete jelentette be, hogy a kitűzött célok elérése érdekében Vigna teljesen átalakítja a vezetőséget. 

(via Haszon.hu)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!