4p

Már a 20. hét nézettségi adatainál járunk a 2023-as évben, ezek rögtön meglepetést is hoztak.

Azután, hogy egy héttel korábban véget ért az RTL saját gyártású sorozata, a főműsoridő első helyére egy vetélkedő érkezett, a ’Tippelj és vidd el!’ az amerikai legendás vetélkedő, a ’Price is Right’ honosított változata Istenes Bence vezetésével. A termékár-megtippelős játék egyelőre meglehetősen szolid számokkal indította pályafutását a hazai tévénézők képernyőjén, egyedül a nyitó adás tudott 500 ezer feletti nézettséget, míg az átlagos heti nézettség 430 ezer körül alakult. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49 éves korcsoportban elért átlagos 13,8 százalékos közönségarány szintén meglehetősen gyenge teljesítmény, különösen egy új szériától.  

A műsorsáv második felében az ’A mi kis falunk’ érkezett, a saját gyártású sorozat a hétköznapokon elég halovány eredményt ért el 270 ezres átlagnézettségével és a 18-49 éves korcsoportban hozott, tényleg kifejezetten gyenge, 10,5 százalékos közönségarányával.

Nem volt ellenfele a Szerencsekeréknek

Mostanra talán már olvasóink sem lepődnek meg azon, hogy a 20. hetet ismételten letarolta a Szerencsekerék a teljes lakosság körében, a vetélkedő 720 ezres átlagnézettségével csak saját magával versenyzett a hét legnézettebb műsora címért.

A győztes egyébként végül a csütörtöki adás lett, ekkor 761 ezren követték Kasza Tibiéket a TV2-n.

A Szerencsekerék a TV2 más műsoraival szemben hagyományosan jól teljesít a fiatalabb, kereskedelmi korcsoportban is, itt a csütörtöki adás kereken 20 százalékos közönségarányt tudott, míg összességében a héten a vetélkedőt 18 százalék körüli átlag jellemezte – ez egyébként valamennyivel gyengébb, mint a korábbi hetek teljesítménye.

A csatorna főműsoridejének második felében továbbra is második évadjára nemrég visszatérő ’Párharc’ érkezett, a sztárpáros vetélkedő a megelőző héthez képest csak gyengült, és mostanra már csak átlagosan 350 ezres nézettséget tudott teljesíteni részenként. A széria a fiatalabbakat nem igazán érdekli, és csak 11,5 százalékos közönségarányt hozott.

Mit néztek a héten a magyarok? Fotó: Depositphotos
Mit néztek a héten a magyarok? Fotó: Depositphotos

Jutott egy meglepetés is szerdára

A héten megrendezték a Bajnokok Ligája elődöntők visszavágóját, melyek közül a Manchester City és a Real Madrid párosítása többeket érdekelt az olasz házi csatánál (AC Milan-Inter párharc volt a másik elődöntőn). A jelentős, 4-0-s manchesteri győzelmet hozó meccs a magyarokat is érdekelte, hiszen 530 ezren ültek az M4 képernyője előtt. Ami azonban ennél is érdekesebb, hogy

a meccs a 18-49-es korcsoportban a hét legnézettebb műsora lett, hiszen a szegmensben elért 226 ezer nézőjével és 22 százalékos közönségarányával nem talált legyőzőre.

Így alakult a hétvége

Szombaton ismételten a megszokott felállás valósult meg, hiszen a hétköznapokon elég felejthetően teljesítő ’A mi kis falunk’ megint simán nyerni tudott szombat este, és 602 ezres nézettséget ért el a párhuzamosan adott ’A vasmacska kölykei’ film 306 ezres eredményével szemben. Vasárnap szintén filmek kerültek terítékre, azonban érdemleges nézettséget egyik csatorna sem tudott hozni: úgy tűnik, inkább a jó időjárásra voksoltak a magyarok.

Már a nézettségi adatokon is látszik, hogy jön a nyár

 A 20. héten egyértelművé vált, hogy közeledik a nyár, hiszen szinte minden műsor veszített a nézettségéből. Egyelőre úgy tűnik, egyik csatorna sem lehet elégedett új vetélkedői nézettségével, de azért a Szerencsekeréknek köszönhetően a TV2 meg tudta szerezni a heti győzelmet.

A 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában a TV2 kerekedett felül, miután 13,4 százalékos átlagot ért el az RTL 12,6 százalékával szemben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!