2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az illetékes trieszti kikötői hatóság jóváhagyta a magyar tulajdonban lévő terminál rakpartosítását. Az azonban még ezzel együtt is messze van, mire a magyar vállalatok is használhatják a terminált exporttevékenységük során.

Jóváhagyta a trieszti kikötői hatóság a magyar állam tulajdonában lévő a Noghere terminál rakpartosítására vonatkozó műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveket – írja a napi.hu az AdriaPorts alapján.

Ezzel párhuzamosan megkezdődött a pályázati munkák elbírálása, a nyertes cég feladata első körben az lesz, hogy hajózhatóvá tegye a csatornát, ehhez kotrásra lesz szükség. Ezen kívül a munkálatok első fázisába tartozik a közúthálózathoz való csatlakozás megoldása is. Mindez várhatóan 45 millió euróba kerül majd. Jó hír, hogy Olaszország kapott az Európai Unió Helyreállítási Alapjából éppen 45 millió eurót arra, hogy a fejlessze az érintett partszakaszt, valamint a tengeri mederkotrás költségeit is fedezhetik ebből az összegből.

Egyszer lesz magyar terminál is. Fotó: Depositphotos
Egyszer lesz magyar terminál is. Fotó: Depositphotos

Régóta dolgozik a kormány ezen a projekten és valószínűleg még hosszú idő, mire alkalmassá válhat arra a célra, amelyre szánják. A terminált korábban az Aquila olajfeldolgozó cég használta, finomítóként és szénhidrogén-kezelésre, az elmúlt években azonban elhagyatottá, afféle rozsdaövezetté vált.

A területet az Aquilinia pályaudvarral való ipari vasúti összeköttetés már tervezett helyreállításának köszönhetően közvetlenül a vasút fogja kiszolgálni, és ezért erősen a "trimodalitás", pontosabban a tengeri és a vasút közötti intermodalitás felé fog orientálódni. A hatóság becslése szerint a munkálatok 300 000 teu-egyenértéknek megfelelő többletforgalmat generálhatnak, 2500 vonat/év vasúti közlekedési móddal (a CO2-kibocsátás tekintetében mintegy 86 000 tonna/év megtakarítással).

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly év végén arról beszélt, hogy a magyar vállalatok várhatóan 2026-tól vehetik igénybe exporttevékenységükhöz a trieszti kikötő magyar terminálját.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!