2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az illetékes trieszti kikötői hatóság jóváhagyta a magyar tulajdonban lévő terminál rakpartosítását. Az azonban még ezzel együtt is messze van, mire a magyar vállalatok is használhatják a terminált exporttevékenységük során.

Jóváhagyta a trieszti kikötői hatóság a magyar állam tulajdonában lévő a Noghere terminál rakpartosítására vonatkozó műszaki és gazdasági megvalósíthatósági terveket – írja a napi.hu az AdriaPorts alapján.

Ezzel párhuzamosan megkezdődött a pályázati munkák elbírálása, a nyertes cég feladata első körben az lesz, hogy hajózhatóvá tegye a csatornát, ehhez kotrásra lesz szükség. Ezen kívül a munkálatok első fázisába tartozik a közúthálózathoz való csatlakozás megoldása is. Mindez várhatóan 45 millió euróba kerül majd. Jó hír, hogy Olaszország kapott az Európai Unió Helyreállítási Alapjából éppen 45 millió eurót arra, hogy a fejlessze az érintett partszakaszt, valamint a tengeri mederkotrás költségeit is fedezhetik ebből az összegből.

Egyszer lesz magyar terminál is. Fotó: Depositphotos
Egyszer lesz magyar terminál is. Fotó: Depositphotos

Régóta dolgozik a kormány ezen a projekten és valószínűleg még hosszú idő, mire alkalmassá válhat arra a célra, amelyre szánják. A terminált korábban az Aquila olajfeldolgozó cég használta, finomítóként és szénhidrogén-kezelésre, az elmúlt években azonban elhagyatottá, afféle rozsdaövezetté vált.

A területet az Aquilinia pályaudvarral való ipari vasúti összeköttetés már tervezett helyreállításának köszönhetően közvetlenül a vasút fogja kiszolgálni, és ezért erősen a "trimodalitás", pontosabban a tengeri és a vasút közötti intermodalitás felé fog orientálódni. A hatóság becslése szerint a munkálatok 300 000 teu-egyenértéknek megfelelő többletforgalmat generálhatnak, 2500 vonat/év vasúti közlekedési móddal (a CO2-kibocsátás tekintetében mintegy 86 000 tonna/év megtakarítással).

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly év végén arról beszélt, hogy a magyar vállalatok várhatóan 2026-tól vehetik igénybe exporttevékenységükhöz a trieszti kikötő magyar terminálját.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!