2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy konténerterminálnak, és egy logisztikai központnak kellett volna felépülnie 2023-ig, de egy vasúti fejlesztés elmaradása miatt még el sem kezdődött az építkezés. Azt sem tudni még, hogy a vasútépítéshez tartozó tendert ki nyerte.

503 millió forint uniós forrásból épült körforgalom egy mező közepére Zalában – írja az Átlátszó

Szijjártó Péter 2021 februárjában jelentette be, hogy a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti környékre a szállítmányozással foglalkozó Metrans logisztikai központját tervezik. Az alapkövet még abban az évben, szeptemberben letették, és a külügyminiszter azt ígérte, hogy 2023-ra már működni fog a létesítmény. A német cég az adriai-tengeri kikötőkből érkező árukat itt osztaná el Szlovákia, Csehország és Lengyelország irányába.

A konténerterminál és a logisztikai központ építése még el sem indult, mert Zalaszentiván vasútállomás környékét át kell alakítani hozzá, ezt pedig a kormány még nem kezdte el. Azt ígérték, hogy az állomástól nyugatra egy új összekötő vágányt építenek, hogy a cég tehervonatai egyszerűbben tudjanak közlekedni. A GYSEV 2024 őszén kiírta az erre vonatkozó közbeszerzést, és márciusban le is járt a jelentkezési határidő, de eredményt még nem hirdettek. A 12 miliárd forintos beruházás felét fizeti az Európai Unió, a másik felét a magyar állam állja. A GYSEV a lappal azt közölte: még folyamatban van a közbeszerzési eljárás, ezért nem mondhatnak semmit.

A zalaegerszegi önkormányzat azonban előre dolgozott, és kiépítette az odavezető utat egy körforgalommal. A város polgármestere, Balaicz Zoltán elmondta: a deltavágány kivitelezésére nincs ráhatása, de egy második körforgalmat is építenek a környékre.

Az Átlátszó a Metrans kereskedelmi igazgatójától, Zahalka Attilától megtudta: a Metrans minden szükséges előkészületet megtett, és sajnálják, hogy az előkészítési folyamat ilyen hosszú ideje húzódik. A közbeszerzési kiírás szerint a tender egyelőre ismeretlen nyertesének 840 nap, vagyis több mint 2 év alatt kell megépítenie a terminált és a logisztikai központot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!