2018. december 12. 15:14

És nem kell bíbelődni a vámtarifaszámok karaktereivel sem az értékesítések beazonosításakor.

Az elmúlt években rendre felmentést kaptak a közösségi közlekedési szolgáltatók az online pénztárgép rendeletnek megfelelő pénztárgépek alkalmazása alól, és ez nem lesz másként jövőre sem. Egy jogszabálytervezet alapján az idén év végi határidőt 2019. december 31-ig hosszabbítaná meg a Pénzügyminisztérium.

Könnyítést tartalmaz a rendelettervezet Könnyítést tartalmaz a rendelettervezet

A tervezetben olvasható indoklás szerint a közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó adóalanyok jogszabályi felhatalmazás alapján jelenleg még az online pénztárgép rendeletnek meg nem felelő pénztárgépeket üzemeltetnek. Annak biztosítása érdekében, hogy ezek az adóalanyok is áttérhessenek az új, korszerű készülékekre, "szükséges a megfelelő felkészülési időt biztosítani, ezért a régi gépek üzemeltethetőségére vonatkozó határidő egy évvel történtő meghosszabbítása indokolt".

Csakhogy ugyanezzel a szöveggel halasztják már évek óta az átállást ebben az adóalanyi körben. Tavaly augusztusban ezt írtuk, ezzel kapcsolatban. Úgy tűnik, az átállás feltételei sehogy sem akarnak "megteremtődni".

Így ezek a szolgáltatók tovább üzemeltethetik a 2013. március 20. előtt engedélyezett, a rendeletben foglalt előírásoknak nem megfelelő pénztárgépet.

Tartalmaz még egy általános adminisztrációs könnyítést a tervezet: januártól mégsem kellene az online pénztárgéppel dokumentált termékértékesítéseket és szolgáltatásnyújtásokat gyűjtő szinten a vámtarifaszám meghatározott karaktereit használva azonosítani. Az indoklás szerint az üzemeltetőknek ez aránytalanul nagy adminisztratív terhet, adott esetben többletköltséget jelentett volna.