A 15. hét abból a szempontból is rendkívülinek bizonyult, hogy a hét első napján még a húsvéti program várta a nézőket, amelyen egyébként a Zsákbamacska 746 ezres nézettségével nagyon simán megelőzte az RTL-en párhuzamosan futó Sisi sorozatot, amelynek részei 300 ezer körüli nézettséget tudtak hozni a teljes lakosság körében.
Keddtől aztán helyreállt a megszokott rend, és az RTL hétköznap esti programjában elsőként a ’Drága örökösök – A visszatérés’ érkezett, ami a héten 450-460 ezer körüli nézőszámot tudott tartani, ez jelentősen gyengébb az ezt megelőző héten tapasztaltnál, míg a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49-es korcsoportban 14 százalék körüli közönségarányt tudott átlagosan. Az aktuális évad végéig nagyjából két hete van még hátra a sorozatnak, így elméletileg még jut idő javítani – már ha a tévénézők is ezt akarják.
A csatorna hétköznapi programjának második felében a Cápaként is megismert Balogh Levente tovább kereste új munkatársát, a műsor végén talpon maradó versenyzőre egy elnöki asszisztensi állás vár busás nyereményekért. Bár első részei alapján jól indult, a héten négy adással érkező ’Az álommeló’ már nem tudott nagyot dobni, és átlagosan 390 ezer körüli nézettséget hozott a vetélkedő, a kiemelt kereskedelmi korcsoportban pedig 13 százalék körül közönségarányt tudott.
Hogyan teljesített a Zsákbamacska?
A TV2 játékos vetélkedője továbbra is nagyon erős, úgy tűnik, hogy az elmúlt hetekben tapasztalt csökkenő tendenciát sikerült letörni, és a 740 ezer fő körül stabilizálódott az átlagos nézőszám. A széria továbbra is jól teljesít a fiatalabbak körében is, és 19-20 százalék körül alakult a heti közönségarány, amely nagyjából megegyezik az előző hetekben elértekkel.
A Zsákbamacskát a TV2-n hétköznap esténként egy másik vetélkedő, a 14. héten indult ’Ütős ötös’ követte most is,
a Till Attila vezetésével érkező családi összecsapás a héten 500 ezer körüli nézőszámot tudott hozni viszonylag magabiztosan, ez közel 10 százalékos visszaesés az előző heti átlaghoz képest.
Amivel viszont a csatorna továbbra is elégedett lehet, az a 15 százalék feletti átlagos közönségarány, a vetélkedő nem teljesít rosszul a kiemelt kereskedelmi korcsoportban.
Meglepő győztest hoztak a hétköznapok
Bár a Zsákbamacska iránti érdeklődés csökkenését sikerült megállítani, a játékos vetélkedő nem tudott nyerni a héten, a teljes lakosság körében így is a TV2 örülhetett, ugyanis a hírműsor ’Tények’ pénteki adása 754 838 nézőjével elvitte a hét legjobbjának szóló díjat. A verseny rendkívül szoros volt, hiszen a második helyen mindössze 275 fővel maradt le a keddi Zsákbamacska.
Azt is megtaláltuk, hogy pontosan minek köszönheti a pénteki adás a kiugróan magas nézettségét! A TV2 Play oldalán elérhető tematika szerint főleg bűnügyi hírekről szólt a pénteki adás: a napi közúti balesetek részletezése mellett egy dombrádi halálos tűzesettel, és egy gyilkosság miatt pszichiátriai kezelésre küldött férfi ügyével is foglalkozott a hírműsor.
Hétvégére is maradt egy váratlan eredmény
Amióta az RTL néhány hete rájött arra, hogy a saját gyártású sorozata, ’A mi kis falunk’ sokkal erősebben teljesít hétvégenként, a széria egyre erősebb eredményeket ér el, különösen, mivel szombati ellenfele jellemzően csak valamilyen hollywoodi film a TV2-n – ez most a héten a világvégés ’Holnapután’ volt, amire 253 ezren voltak kíváncsiak.
Az ’A mi kis falunk’aktuális epizódja 689 ezer nézőt ért el a teljes lakosság körében, ennél tudott már jobb eredményt korábban. Akadt valami, ami viszont eddig példa nélküli volt: az RTL sorozata a 18-49-es korcsoportban megnyerte a hetet, hiszen
a 21,5 százalékos közönségarány és a szegmensben felvonultatott 227 ezer néző megelőzte a második helyen végzett Zsákbamacskát.
A vasárnap tévétörténeti szempontból is érdekesen alakult, hiszen visszatért a képernyőre, és a Zsákbamacska műsorvezetőjeként debütált újból a vetélkedőt már korábban is vezető Rózsa György. A legendás tévés vezette adás 742 ezres nézettségével könnyedén megnyerte a napot a TV2-nek, legyőzve a párhuzamosan futó ’Moonfall’ film 315 ezres nézőszámát.
Így alakult a 15. hét
Ugyan a hét legnézettebb műsorát a kiemelt kereskedelmi korcsoportban az RTL sikeresen bezsebelte, ez nem volt elég az összesített heti győzelemhez. A 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában a TV2 16,2 százalékot ért el, szemben az RTL 12 százalékával – a különbség most csökkent a csatornák harcában.