Lázár János elrendelte a „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon, miután kiderült, hogy olyan rossz a sínek állapota, hogy korlátozták a vonatok sebességét – tudta meg a Szabad Európa. Pénzt ugyanakkor nem ad hozzá a miniszter, ami a lap vasúti forrásai szerint felér egy gyomrossal.
A magyar vasúttársaságnak az országos karbantartásra és felújításra összesen 42 milliárd forintja van (21,5 milliárd forint felújításra és 20,5 milliárd forint karbantartásra), ám csak az érintett 25 kilométeres szakasz 32,5 milliárdba kerülne. A lap szerint Pafféri Zoltán MÁV-vezérigazgató kérte az építési és közlekedési minisztert, hogy lobbizzon ki pénzt a pénzügyminiszternél,
különben elmarad az összes, jövőre tervezett felújítás.
Kérdés, hogy a jelenlegi költségvetési helyzetben mekkora mozgástere van Lázárnak, illetve hogy a kormányon belül milyen pénzszerző képessége van olyan pályatársak mellett, mint Lantos Csaba vagy Szijjártó Péter – jegyzi meg a Szabad Európa. Hozzáteszik, a vonalon a Mészáros Lőrinc nevével fémjelzett R-Kord most is végez korszerűsítést, ennek következtében – elvileg – negyed órával csökkenne a menetidő.
Bár a határidő elvileg 2023 augusztusa lett volna, eddig csak a Győr–Hegyeshalom szakasz műszaki próbája történt meg, az üzembe helyezés év végére tolódik. Ahogy a MÁV a lapnak fogalmazott, „átütemezték”.
A Szabad Európa szerint nehezen érthető, hogy ilyen léptékű fejlesztés esetében senkinek nem tűnt fel a pálya pocsék műszaki állapota, holott – mint a MÁV-nál a HVG-nek fogalmaztak – „a pálya korossága többszörösen meghaladta a tervezési életciklusát”, ráadásul „az állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította”. A lap emlékeztet, emiatt a vonalon sebességkorlátozást vezettek be, ami miatt a menetidő meghosszabbodott.