Július 1-je óta szinte mindig az autós a hibás, ha elgázol egy vadat – írja a Totalcar. Az autós szaklap felidézi, eddig a szabályozás úgy szólt, hogy
- ha nem volt vadveszélyt jelző tábla, akkor (néhány speciális eset kivételével) a felelősség a vadásztársaságé volt,
- ha volt vadveszélyt jelző közlekedési jel, akkor az autós volt a felelős, és ő még olykor kártérítéssel is tartozott a vadásztársaság felé.
A vadászati törvényt az Országgyűlés fideszes többsége azonban úgy módosította, hogy most már szinte minden esetben az autós lesz felelős, ha elüt egy vadat. A módosítás úgy szól – idézi a Totalcar –, hogy
„nem minősül a vadászatra jogosult felróható magatartásának vagy a tevékenységi körében előálló rendellenességnek, ha a vad az életmódjából, szokásos táplálkozási, szaporodási viselkedéséből következő helyváltoztatása miatt jelenik meg a lakott területen kívül közúton, autóúton, autópályán vagy a település belterületén, kivéve, ha a vad megjelenése a vadászatra jogosult tevékenységével áll okozati összefüggésben”.
A DAS jogi tanácsadó iroda értelmezés szerint ezt azt jelenti, hogy a vadásztársaság csak akkor felel a balesetért, ha azt „éppen űzték, lőtték, vagy hajtották”. Ennek bizonyítása azonban szerintük szinte lehetetlen.