A Magyar Turizmus Zrt. 2 milliárd forint értékű közbeszerzését nyerte el a MEC Hungary Kft. – derül ki az európai közbeszerzési lapból. A kétéves szerződés a Zrt. külföldi kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi és online szolgáltatási feladatok elvégzésére vonatkozik. A májusban megjelent kiírás szerint a nyertesnek 23 országban folyó kampányhoz kell átfogó médiastratégiát és tervet készítenie, illetve a médiavásárlások és a kampányok értékelése is benne foglaltatik a nettó 2 milliárd forintban.
Az állami cég ugyanekkora keretösszeggel a belföldi kommunikációra is kiírt közbeszerzést, de ebben még nem hirdettek eredményt.
A nyertes MEC Hungary egy nagy nemzetközi kommunikációs- és médiaügynökség leányvállalata, amely a publikusan elérhető beszámolók alapján évek óta sokmilliárdos bevételt ér el, bár tény, hogy a reklámpiac gyengélkedése őket is érintette. A 2008-as 19 milliárdos bevétel 2012-re 8,6-ra csökkent, és tavaly is „csak” 9,7 milliárdot tudtak elérni. A Közbeszerzési Hatóság honlapja szerint az elmúlt szűk két évben 15 közbeszerzésen tudtak győzedelmeskedni, például a Szépművészeti Múzeum, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vagy a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tenderein. Ők nyerték meg 2013-ban a Külügyminisztérium közel 125 ezer eurós tenderét a „Mi lenne, ha nem lenne Európai Unió” című kampányhoz kapcsolódva.
A cég korábban Mediaedge:cia Hungary Kft. néven már nyert médiatervezési és médiavásárlási közbeszererzéseket, amelyeket a Magyar Turizmus Zrt. írt ki.
A kommunikációs tendereken egyébként a kormányzat kedvenc ügynöksége az I.M.G. Inter Media Group Kft. szokott győzedelmeskedni. Legutoljára a Miniszterelnökség 2,9 milliárdos tenderén nyert el egy 1,5 milliárdos részt.
Szász Péter
mfor.hu