2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Turizmus Zrt. még májusban írt ki közbeszerzést a belföldi, illetve a külföldi kommunikációhoz kapcsolódó feladatok ellátására egyenként 2 milliárd forintos keretösszeggel. Ez utóbbit nyerte el most a MEC Hungary, amely korábban, más néven már dolgozott az MT Zrt.-nek.

A Magyar Turizmus Zrt. 2 milliárd forint értékű közbeszerzését nyerte el a MEC Hungary Kft. – derül ki az európai közbeszerzési lapból. A kétéves szerződés a Zrt. külföldi kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi és online szolgáltatási feladatok elvégzésére vonatkozik. A májusban megjelent kiírás szerint a nyertesnek 23 országban folyó kampányhoz kell átfogó médiastratégiát és tervet készítenie, illetve a médiavásárlások és a kampányok értékelése is benne foglaltatik a nettó 2 milliárd forintban.

Az állami cég ugyanekkora keretösszeggel a belföldi kommunikációra is kiírt közbeszerzést, de ebben még nem hirdettek eredményt.

A nyertes MEC Hungary egy nagy nemzetközi kommunikációs- és médiaügynökség leányvállalata, amely a publikusan elérhető beszámolók alapján évek óta sokmilliárdos bevételt ér el, bár tény, hogy a reklámpiac gyengélkedése őket is érintette. A 2008-as 19 milliárdos bevétel 2012-re 8,6-ra csökkent, és tavaly is „csak” 9,7 milliárdot tudtak elérni. A Közbeszerzési Hatóság honlapja szerint az elmúlt szűk két évben 15 közbeszerzésen tudtak győzedelmeskedni, például a Szépművészeti Múzeum, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vagy a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tenderein. Ők nyerték meg 2013-ban a Külügyminisztérium közel 125 ezer eurós tenderét a „Mi lenne, ha nem lenne Európai Unió” című kampányhoz kapcsolódva.

A cég korábban Mediaedge:cia Hungary Kft. néven már nyert médiatervezési és médiavásárlási közbeszererzéseket, amelyeket a Magyar Turizmus Zrt. írt ki. 

A kommunikációs tendereken egyébként a kormányzat kedvenc ügynöksége az I.M.G. Inter Media Group Kft. szokott győzedelmeskedni. Legutoljára a Miniszterelnökség 2,9 milliárdos tenderén nyert el egy 1,5 milliárdos részt.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!