Fekete László, a BTH ügyvezetője szerint csak az úti célok kínálati elemeinek összekapcsolásával, versenyképes ajánlatokkal és a szállodai, a főváros turizmusirányítási és a városüzemeltetési szektor összefogásával lehet az idén Budapesten az eddigieknél lényegesen jobb eredményeket elérni.
A BTH közleménye szerint a szállodai szakma örömmel üdvözölte a szervezet azon törekvését, miszerint a marketingcég a szállodák részére ingyenes promóciót biztosít a nagyszabású nyári online Budapest Adventure kampányában. Emellett egész évben ingyenesen szerepelteti az ünnepekhez és a nagyobb eseményekhez, programsorozatokhoz kapcsolódó szállodai akciós ajánlatokat online felületein.
A BTH korábbi közlése szerint tavaly 2,3 millió vendég mintegy 5,4 millió vendégéjszakát töltött el a budapesti kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégek száma 11,2 százalékkal, a vendégéjszakáké pedig 11,1 százalékkal esett vissza 2008-hoz képest. Ennél nagyobb mértékben, 15,7 százalékkal estek vissza a főváros turisztikai bevételei tavaly. Ezen belül a bruttó szállásdíj bevétel 15,5 százalékkal csökkent az előző évhez viszonyítva.
MTI/Menedzsment Fórum